سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

پر بازدید ترین مناطق ایلام در ایام نوروز

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره‌شهر از شهر تاریخی سیمره و تنگه بهرام چوبین به عنوان پربازدیدترین مناطق استان در ایام نوروز نام برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،سیدمجتبی فرهادی گفت: شهرستان دره‌شهر واقع در شرق استان ایلام دارای جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعی بسیاری‌است و رتبه اول به لحاظ گردشگری را در استان داراست.
 
وی بیان کرد:‌ برای رضایت خاطر و آسایش و رفاه حال گردشگران در ایام نوروز تدابیر لازم برای اسکان مسافران در سطح شهرستان و مناطق اطراف پیش‌بینی شده و به همین منظور 100 تا 150 هزار اقامتگاه مانند سیاه‌چادر ، مهمانسراها، خوابگاه ادارات، خانه معلم، مدارس و مراکز بخش خصوصی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.
 
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره‌شهرعنوان کرد: امسال سفره‌ هفت سین نوروز 96 در موزه باستان‌شناسی این شهرستان چیده می‌شود و پخت غذای محلی، موسیقی محلی و اجرای بازی‌های بومی و محلی در قلعه تاریخی میرغلام این شهرستان برگزار می‌شود.
 
فرهادی اظهارکرد: برای بازدید گردشگران نوروزی اجرای برنامه‌ در خانه‌های بوم‌گردی در چند روستای این شهرستان مانند گاومیشان و شیخ‌مکان را نیز خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان دره‌شهر افزود: شهر سیمره، تنگه بهرام چوبین، پل گاومیشان، موزه باستان‌شناسی دره شهر، سراب طبیعی دره‌شهر، منطقه کبیرکوه، روستای فرهاد آباد، قلعه میرغلام و دژ تاریخی پوراشرف شیخ مکان جزو زیباترین اماکن‌ برای بازدید گردشگران بوده و همه ساله جزو پربازدیدترین نقاط شهرستان دره‌شهر و در سطح استان است.
 
 
انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.