سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

وجود 23 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت:در حال حاضر حدود 23 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرتضی طاهریان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت‌های آنها می‌تواند شاه‌بیت تلاش در راستای رسیدن به مساجد طراز اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: مسجد طراز اسلامی مسجدی است که تلاش می‌کند تا پاسخ مناسبی برای نیازهای تک تک اهالی محل داشته باشد و رسیدن مساجد به این مهم دور از انتظار نیست.


معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور افزود: اگر مسجدی یافتیم که حل مشکلات تک تک مردم محله را در برنامه دارد، می توانیم ادعا کنیم آن مسجد به مسجد طراز اسلامی نزدیک‌تر است.

طاهریان در ادامه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به عنوان یکی از مراکز مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگ معرفی و شناسانده شوند، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را برای مقابله با تهاجم فرهنگی طراحی شده از سوی دشمنان موثر ارزیابی کرد.

وی در ادامه اشاره ای هم به کارکردهای مساجد داشت و افزود: اگرچه کارکرد عبادی یکی از مهمترین کارکردهای مساجد است، اما مساجد از صدر اسلام کارکردهای دیگری هم داشته‌اند، هرچند این کارکردها در برخی از مقاطع زمانی کمرنگ‌تر و یا پررنگ‌تر بوده است.

طاهریان کارکردهای دیگر مساجد در کشور را در مقاطع حساسی مثل قبل از پیروزی انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و... بیشتر دانست و افزود: در مواقعی مثل بروز زلزله و سیل و مورد تهدید نظامی قرار گرفتن و ... این مسجدی‌ها بوده اند که پای کار و در خط مقدم بوده و هستند.

وی افزود: مسجدی‌ها همواره در شرایط بحرانی و جایی که نیاز به حضورشان باشد، به میدان آمده‌اند.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور به عنوان یکی از طرحهای بزرگ در حال اجرا در مساجد کشور، گفت: در بیش از 27 هزار مرکز طرح تلاوت نور در حال برگزاری است.

طاهریان در ادامه از استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های بسیار موثر در حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی یاد و تصریح کرد: فعالیت برخی از کانون‌های مساجد این استان در حد محله، شهر و حتی استان نیست و زمزمه آنها در کشور پیچیده و جزو مراکز فرهنگی مهم کشور هستند.

 
انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.