سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آشنایی دانش‌آموزان 700 مدرسه مشهد با آموزش‌های ایمنی

دانش‌آموزان 700 مدرسه در مشهد با آموزش‌های ایمنی، و راه‌های مقابله اولیه با حوادث و خطرات ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال آشنا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسؤول اداره آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص فعالیت‌های این اداره برای آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان مشهدی در خصوص چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: اقدامات مختلفی برای روز چهارشنبه آخر سال برنامه‌ریزی شده که از دو هفته قبل این برنامه‌ها آغاز شده است.

حسن سلمانی افزود: با توجه به گروه هدف در حوادث چهارشنبه‌سوری که دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان هستند، بیشترین برنامه‌ها معطوف به این دسته و گروه سنی طراحی و اجرا شد.

او با بیان این که این سازمان برای مدارس، برنامه‌های منظمی اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های زنگ ایمنی در مدارس از اول مهرماه به‌طور روتین در مدارس برگزار می‌شود که این آموزش‌ها در ایام آخر سال به‌طور خاص و ویژه با سرفصل‌های چهارشنبه‌سوری برگزار می‌شود.

سلمانی افزود: سرفصل‌های ارائه‌شده برای دانش‌آموزان در این ایام شامل بیان خطرات ناشی از حوادث این روز و پخش کلیپ‌هایی از حوادث که جنبه پیشگیرانه دارد، می‌شود.

مسؤول اداره آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به حضور کارشناسان اداره آموزش در برنامه‌های صدا و سیمای استان اشاره و ادامه داد: علاوه بر آن، محصولات آموزشی و فرهنگی تولید و به چاپ رسید که در ایام منتهی به چهارشنبه آخر سال در مدارس توزیع شد.

سلمانی ادامه داد: جشنواره «ققنوس» ویژه موضوع چهارشنبه‌سوری با همکاری آموزش‌وپرورش منطقه تبادکان، سازمان آتش‌نشانی و فرهنگسرای زیبا و ایمن از 16 اسفندماه آغاز به کار کرد و تا 18 اردیبهشت‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

او با بیان این که سالانه حدود 700 مدرسه تحت آموزش‌های آتش‌نشانی قرار می‌گیرند، گفت: علاوه بر آن،500 مرکز پیش‌دبستانی و مهدکودک نیز برای آموزش‌های لازم به مرکز آموزش متمرکز سازمان آتش‌نشانی برده می‌شوند.

انتهای پیام// ف ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.