سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

رتبه نخست کشور در رشد سالیانه میزان زکات

میزان زکات جمع آوری شده در ۱۱ ماهه سال ۹۵ نسبت به ۱۲ماهه سال گذشته از رشد ۱۰۵ درصدی برخوردار بوده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام  و المسلمین علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه زکات از واجبات دین مبین اسلام است که خداوند در قرآن کریم بر پرداخت این واجب دینی تاکید فراوانی کرده است، گفت: پرداخت زکات موجب ازدیاد و برکت در مال می شود.
 
امام جمعه و رئیس شورای زکات کرمانشاه با تاکید بر موارد مصرف زکات،  اظهار کرد: زکات جمع آوری شده برای رفع فقر، احداث و مرمت پروژه های عمرانی هزینه می شود.
 
حسین خدرویسی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال زکات پرداخت کرده اند، بیان کرد:  این میزان زکات در سرفصل زکات واجب و مستحب از مودیان خیر در استان جمع آوری شده است.
 
خدرویسی با تاکید بر اینکه در ابتدای سال ۹۵ تعهد کمیته امداد استان برای جمع آوری زکات تا پایان سال  جاری حدود ۱۰۶ میلیون ریال بوده است، افزود: امسال تعهدات کمیته امداد استان کرمانشاه برای جمع آوری زکات صد درصد محقق شده است.
 
وی با اشاره به اینکه امسال استان کرمانشاه نسبت به درصد رشد سالیانه رتبه یک کشوری را کسب کرده است، ادامه داد: میزان زکات جمع آوری شده در ۱۱ ماهه سال ۹۵ نسبت به ۱۲ماهه سال گذشته از رشد ۱۰۵ درصدی برخوردار بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به سه هزار عامل و رابط زکات با این نهاد همکاری می کنند، گفت:زکات جمع آوری شده برای رفع فقر، تعمیر و احداث پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه می شود.
 
انتهای پیام/ز
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.