سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

دیدار سفیر و فرمانده ناو گروه پاکستان با استاندار هرمزگان

سفیر و فرمانده ناو گروه ارتش پاکستان با استاندار هرمزگان دیدار کردند.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، استاندار هرمزگان در این دیدار گفت :  سفیر کشور پاکستان یک بار دیگر به استان سفر خواهد کرد تا مسائل اقتصادی بررسی و زمینه همکاری برای سرمایه گذاری بین دو کشور فراهم را کند .

جاسم جادری افزود : مقرر شد پاکستان  در ساخت آب شیرین کن و تامین آب شرب در استان سرمایه گذاری کند .

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد رابطه سیاسی و اقتصادی بین دو استان هرمزگان و بندر کراچی کشور پاکستان گفت : قرار شد با سفر به کشور پاکستان نتایج این پشنهاد بررسی و سرمایه گذاری ها در این دو استان انجام شود .

استاندار هرمزگان گفت : هر دو کشور موقعیت ژئوپولتیک و استراتژیک خاصی در منطقه دارند و با ارتباط با هم می توانند منطقه امنی را ایجاد کنند .

جادری یکی از خصوصیت های کشور پاکستان را جمعیت 70 درصدی روستایی آن دانست و افزود : در استان هرمزگان این نسبت 50 به 50 است و ما علاقه مندیم از تجربه کشور پاکستان برای نگه داشتن مردم در روستا ها استفاده کینم .

وی گفت : امید است این سفر سبب هم گرایی بیشتر نظامی بین دو کشور ایران و پاکستان باشد .

سفیر کشور پاکستان هم در این دیدار گفت : دو کشور ایران و پاکستان ، دو کشور دوست و همسایه هستند و در طول تاریخ همواره در کنار هم بوده اند .

عاصف علی خان دورالی افزود : ما به دنبال افزایش و گسترش توسعه ارتباطات و در حوزه دفاعی بین دو کشور ایران و پاکستان هستیم .

وی با اشاره به گفته های دو شاعر بزرگ اقبال لاهوری و حافظ شیرازی گفت : ما دو ملت مشابه و دوست هستیم و باید این دو کشور توسعه و پیشرفت داشته باشند .

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی پاکستان هم  در این دیدار گفت: قطعاً روابط  دو کشور موجب افزایش توانمندی ها و انتقال تجربه بین دو نیروی دریایی خواهد شد.

فواد امین افزود: همکاری دو نیروی دریایی ایران و پاکستان نه تنها موجب افزایش امنیت برای دو کشور بلکه موجب افزایش امنیت در منطقه می شود.

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان دیروز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

این دومین سفر ناوگروه های پاکستانی در سال 95  به ایران است.

دیدار با مقامات سیاسی و مذهبی استان ، دیدن از مناطق گردشگری بندرعباس و اجرای تمرین تاکتیکی مشترک با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی  ایران از برنامه های سفر 3 روزه این ناوگروه در بندرعباس است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.