سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

چهارشنبه‌سوری یا چهارشنبه‌سوزی

تعهد دانش‌آموزان خوزستانی برای آن که چهارشنبه‌سوری را چهارشنبه‌سوزی نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری یک رسم اجتماعی نیست بلکه یک ناهنجاری مغایر با حقوق انسانی و اجتماعی است، آموزش و پرورش خوزستان یک میثاق‌نامه در این زمینه تدوین کرده است که این میثاق‌نامه در این ایام در مدارس قرائت می‌شود و دانش‌آموزان متعهد می‌شوند که چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنند.

مهدی رفیعی دهکردی، اظهار کرد: چهارشنبه‌سوری هرسال خسارت مالی و جانی به وجود می‌آورد و ما به‌هیچ‌عنوان آن را نمی‌پذیریم؛ نمی‌توان این روز را به‌عنوان یک رسم اجتماعی تلقی کرد، بلکه چهارشنبه‌سوری یک ناهنجاری است که با حقوق اجتماعی و انسانی مردم مغایرت دارد.

رفیعی دهکردی تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان یک میثاق‌نامه در این زمینه تدوین و هفته گذشته برای مدارس ارسال کرده است. این میثاق‌نامه در این ایام در مدارس قرائت می‌شود و دانش‌آموزان با قرائت آن ازنظر اخلاقی متعهد می‌شوند که چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنند و رفتاری شایسته یک شهروند خوزستانی و ایرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: البته در مدارس نیز به‌طور ویژه درباره چهارشنبه‌سوری در این ایام با دانش‌آموزان صحبت می‌شود. از خانواده‌ها نیز می‌خواهم که مراقب نوجوانان خود باشند و با ایفای نقش هدایتی خود جلوی اتفاقاتی را که در این روز رخ می‌دهد، بگیرند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.