سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

توزیع 50 تنورگازی به منطور جلوگیری از قطع درختان

رئیس اداره منابع طبیعی ریگان گفت: 50 تنور گازی به منظور جایگزینی سوخت های فسیلی در این شهرستان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  بهزاد بارانی  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان گفت: با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت، جلوگیری از بوته‌کنی، عدم تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و همچنین استفاده از سوخت پاک، 50 عدد اجاق گاز، کپسول گاز و تنور گازی به صورت رایگان میان واجدان شرایط در روستاهای ریگان توزیع شد.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی در شهرستان  ریگان، این تعداد تنور گازی برای اشتغال‌زایی و معیشت، میان افراد نیارمند این صندوق‌ها توزیع شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان ابراز داشت‌: عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان ریگان به ویژه جنگل‌های «کَهور» منحصر به فرد ایرانی و جنگل دست کاشت «گَز» از مهمترین کمربندهای سبز حفاظتی هستند.

بارانی ادامه داد: این عرصه‌های طبیعی از پیشروی کانون‌های فرسایش بادی به سمت مزارع کشاورزی و داخل شهر جلوگیری می‌کنند و نیاز به توجه جدی دارند‌.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بهترین مراتع در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان قرار دارند، حمایت‌های جدی باید برای نگهداری این مناطق صورت گیرد.

بارانی تصریح کرد: جنگل کَهور منحصر به فرد ایرانی در شهرستان ریگان بیش از ۲۰۰ روستا و حوزه شهر را از هجوم شن‌های روان نجات می‌دهد‌.

وی ‌بیان داشت: برخی افراد به ویژه روستاییان که از گاز بهره‌مند نیستند، برای پخت نان و دیگر احتیاجات خود مجبور به استفاده از سوخت‌های فسیلی و هیزم می‌شوند که ضربه بزرگی به مراتع ریگان وارد می‌کند.

شهرستان ریگان کانون بحران ریزگردها در جنوب شرق کشور است.


انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.