سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شهدا عناصر فرهنگی هویت بخش جامعه هستند

شهیدان و رزمندگان و ایثارگران بالاترین نمونه ایثار را به نمایش گذاشتند و باید برای غلبه بر بحران های اجتماعی و هویتی به عناصر فرهنگی هویت بخشی همچون شهیدان تکیه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مراسم یادواره شهید شاخص کشوری دانش آموز شهید احمد نظیف در سبزوار گفت: در دهه نخست انقلاب، احیای ارزش ها و باورهای دینی و انقلابی و اعتقادی در دستور کار بود و ایثار و شهادت و جهاد و از خودگذشتگی شاکله اصلی تفکرات مردم بود اما در دهه دوم استکبار جهانی با پیگیری موضوع استکبار جهانی تلاش کرد به این ارزشها ضربه بزند و در دهه سوم برای عمق دادن به ارزشهای دینی و انقلابی به سمت احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی حرکت کردیم و در دهه چهارم هم باید به دنبال این باشیم که این ارزش های مبتنی بر اعتقاد و دین تا چه اندازه در جامعه ما محقق شده است.
وی با تاکید بر این که جامعه باید برای مردم خود هویت آفرینی کند، افزود: هویت یک جامعه عناصر تاریخ، فرهنگ و اعتقادات آن وابسته است و جامعه ایران از این منظر دارای اعتقادات و فرهنگ تاریخی و ملی است که هویت این جامعه را تشکیل می دهند‌.
حسینی گفت: قرآن مجید بزرگترین منبع هویت بخشی اعتقادی و دینی جامعه ماست و سه معیار این کتاب آسمانی برای برتری انسان ها علم، تقوا و جهاد است.
وی افزود: در بعد ملی  نیزانقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس بزرگ ترین و مهم ترین و درخشان ترین عناصر هویت بخش ما هستند که قهرمانان این دو حادثه بزرگ شهیدان هستند ، شهدایی که با تقوا و علم به جهاد پرداختند و خون خود را در دفاع از دین و وطن و امام خود فدا کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شهیدان و رزمندگان و ایثارگران بالاترین نمونه ایثار را به نمایش گذاشتند و ما باید برای غلبه بر بحران های اجتماعی و هویتی به عناصر فرهنگی هویت بخشی همچون شهیدان تکیه کنیم و باید اذعان کنیم در جامعه امروز، ما به دنبال کردن فضائل و سیره شهدا بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.
حسینی افزود: برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، حضور خانواده های شهیدان، ایثارگران و همرزمان شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز که هنوز در قید حیات هستند ارزشمندترین منبع تاریخی  است که باید از این فرصت برای سالم سازی جامعه و هویت بخشی استفاده کنیم تا در نهایت بتوانیم انسان های تمام ساحتی تربیت کرده و به سمت حیات طیبه گام برداریم.
وی با اشاره به طراحی کلید واژه قنات در آموزش و پرورش خراسان رضوی که در راستای توسعه اقدامات دینی و قرآنی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طراحی شد گفت: اعزام بیش از ۳۰ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور در دذ یک سال، برگزاری یادواره شهدا در مدارس،‌ اجرای طرح هایی مانند شهید پژوهی و تولید و ارائه بیش از ۶۰ هزار اثر از سوی دانش آموزان، ایجاد ۴۵ مرکز شاهد پژوهی در استان و کلید زدن طرح های راوی معلم، راوی دانش آموز از جمله این برنامه ها بوده است که در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی شد.
انتهای پیام// م.م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.