سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار نقطه اتصال همکاری میان ایران و عمان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:چابهار یک نقطه اتصال مطلوب برای افزایش همکاری میان ایران و عمان است و در دوسال اخیر حجم مبادلات تجاری این دو کشور رشد زیادی داشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست با خبرنگاران عمانی گفت:اگر در اخبار و گزارش ها خوانده باشید جدی ترین کانون فعالیت سواحل مکران چابهار است .
 
عبدالرحیم کردی گفت: در این منطقه دو صنعت مهم و بزرگ به عنوان پروژه های ملی تعریف شده است: اول کارخانجات پتروشیمی که در این حوزه تولید 20 میلیون تن مواد پتروشیمی هدفگذاری شده است و دوم تولید فولاد با هدفگذاری تولید 10 میلیون تن در سال است .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهارافزود:چابهار نقشی بین المللی برای رسیدن به بازارهای افغانستان، آسیای میانه و شرق اروپا است .

وی ادامه داد: نقش چابهار اتصال بازارهای شرق آسیا به این بازارهاست و برای تحقق این دو نقش نیاز به دو ابزار داشتیم یک: بندر و دو: راه آهن. از این دو طریق دسترسی ها به افغانستان و مقاصد بعدی برقرار می شود و این دو پروژه به سرعت در حال پیشرفت است .

بندر چابهار در گذشته ظرفیتی معادل 2 میلیون تن داشته است که در حال حاضر این عدد هشت و نیم میلیون تن است که در افق توسعه این بندر، حجم تخلیه و بارگیری در بندر چابهار به 84 میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/س

 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.