سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسبت به مدت مشابه سال قبل؛

کاهش شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی

بر اساس اعلام مرکز آمار شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در پاییز 95 نسبت به فصل پیش 1.39 درصد افزایش داشته و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 0.43 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در پاییز 1395 به 219.64 رسید که نسبت به فصل پیش 1.39 درصد افزایش داشته و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 0.43 درصد کاهش یافته است.

در این شاخص، نرخ تورم (درصد تغییر چهارفصل منتهی به فصل یا سال مورد نظر نسبت به دوره مشابه پارسال) 0.03 است.

در فصل پاییز، شاخص همه اقلام گاوداری‌های صنعتی بجز «گاو نرداشتی و شیر» با افزایش روبرو شد. 

شاخص قلم گاوتلیسه با هفت درصد افزایش نسبت به فصل پیش، بیشترین تغییر را تجربه کرد و نسبت به فصل مشابه پارسال نیز 0.45درصد افزایش شاخص را نشان داد.

شاخص قلم گاو نرداشتی با0.43 درصد کاهش نسبت به فصل پیش، با بیشترین افت همراه بود و نسبت به فصل مشابه پارسال 0.20 درصد رشد کرد.

در فصل پاییز شاخص قیمت بیشتر استان ها با افزایش روبرو بود؛شاخص قیمت استان بوشهر با 7.81درصد افزایش در شاخص کل نسبت به فصل پیش، بیشترین افزایش را بین سایر استان ها داشت؛ در حالی که شاخص قیمت گاوداری‌های صنعتی در این استان نسبت به فصل مشابه پارسال4.83 درصد رشد را ثبت کرد.

شاخص قیمت استان چهارمحال و بختیاری با 3.95 درصد کاهش در شاخص کل نسبت به فصل پیش، با بیشترین افت بین سایر استان ها روبرو شد؛ در حالی که شاخص قیمت این استان نسبت به فصل مشابه پارسال 0.28 درصد افزایش را نشان داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.