سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزاری یادواره‌های شهدا بسیار خوب و مورد تقدیر هستند

استاندار اصفهان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا بسیار خوب و مورد تقدیر هستند اما باید در رابطه با انتخاب سخنران بیشتر دقت کنیم، سخنران این یادواره‌ها باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری صحبت کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور  امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و جمعی از ایثارگران به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران هر روز یک نامگذاری ویژه‌ای می‌شود که 22 اسفند ماه به عنوان روز شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هفته‌ای بدون نامگذاری برای موضوعی وجود ندارد، افزود: روز بزرگداشت شهدا و دیگر نامگذاری‌ها برای روزها و هفته‌های مختلف سال در تقویم ملی وجود دارد اما این نامگذاری‌ها با اهدافی انجام می‌شود و اگر به آن اهداف رسیدیم، آن وقت است که این نامگذاری‌ها مؤثر واقع شده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید ارزیابی شود که آیا فعالیت‌های مؤثری برای روز شهدا انجام شده است؟ آیا رسانه‌هایی مانند صدا و سیما به خوبی به آن پرداخته‌اند؟ اگر از مردم بپرسیم که امروز چه روزی است، زیر 5 درصد مردم می‌دانند که امروز روز بزرگداشت شهداست و این یعنی ما هنوز نتوانسته‌ایم هدف اصلی را درست اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه برای روز بزرگداشت شهدا باید فضای شهر اصفهان عوض می‌شد، عنوان کرد: روزنامه‌هایی که برای هر مطلبی ویژه‌نامه منتشر می‌کنند، امروز برای روز بزرگداشت شهید هیچ برنامه خاصی نداشتند، نباید بگذاریم فعالیت‌های روز بزرگداشت شهدا در سال‌های آتی این طور غریبانه برگزار شوند.

زرگرپور با بیان اینکه همه ادارات و نهادها از جمله استانداری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ضعیف عمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید ارزیابی شود که در سال گذشته چه کاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ارگان‌ها و نهادهای مختلف انجام شده است.

وی ابراز داشت: بخشی از فعالیت‌ها در خصوص فضاسازی‌ برای مناسبت‌های مختلف از جمله روز بزرگداشت شهدا انجام شده اما این میزان کافی و رضایت‌بخش نیست.

استاندار اصفهان یادآور شد: باید به این نکته توجه کرد که برای بزرگداشت مناسبت‌ها از جمله روز بزرگداشت شهدا چه برنامه‌ها و فعالیت‌هایی جهت افزایش اطلاعات مردم صورت گرفته است چراکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌هاست.

وی تأکید کرد: باید فرآیندهای انجام شده در هر مناسبت در قالب فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده‌ای به مردم ارائه شود.

زرگرپور اذعان داشت: باید به استانداردسازی‌هایی همچون استانداردهایی برای تابلوها و المان‌های شهری با موضوع شهدا بیشتر توجه شود چراکه خود این موضوعات به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: بحث مسکن و اشتغال از معضلات و مشکلات بنیاد شهید هستند که برای حل آن‌ها باید مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در شوراهای مربوط با این موضوعات حضور داشته و این مشکلات را خطاب به مسؤولان ارائه کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا بسیار خوب و مورد تقدیر هستند اما باید در رابطه با انتخاب سخنران بیشتر دقت کنیم، سخنران این یادواره‌ها باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری صحبت کند.

وی در پایان اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه سنگینی را برعهده داشته و کار بسیار سخت و دشوار دارد چراکه انتظارات در این حوزه بسیار بوده اما این نهاد ارزشی با محدودیت‌های اعتباری مواجه است.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.