سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر فدراسیون بوکس:

حضور در مسابقات کشورهای اسلامی محک خوبی برای بوکس خواهد بود

دانشمندفر معتقد است به دلیل حضور ابر قدرت های بوکس آسیا در مسابقات کشورهای اسلامی، این رقابت ها برای بوکسورهای ایرانی محک خوبی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا دانشمندفر دبیر فدراسیون بوکس در گفت و گو با رادیو ورزش درباره سهمیه های کسب شده توسط ایران برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی اظهار داشت: تیم ملی بوکس ایران قرار است برای نخستین بار در بازیهای کشورهای اسلامی حضور پیدا کند. سهمیه اولی که از طریق کمیته ملی المپیک به ما اعلام شد ۲ بوکسور بود. با توجه به کمی سهمیه جلسه ای برگزار شد که دراین نشست داورزنی قول داد که سهمیه اضافه شود و سهمیه را به ۴ نفر رساندند. تصمیم داریم جهت افزایش سهمیه رایزنی مجددی انجام دهیم. 

دبیر فدراسیون بوکس تصریح کرد: بوکس ۱۰ وزن دارد و ۴۰ مدال در آن توزیع می شود. شانس مدال آوری ما در این دوره از مسابقات بالاست؛ همچنین با توجه به اینکه کشورهای ابرقدرت آسیا در رشته بوکس در این رقابتها حضور دارند، می تواند محک بسیار خوبی برای ورزشکارانمان باشد. 

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون چه کسی هدایت تیم ملی را برعهده دارد گفت: در حال حاضر باربارو فرناندز کوبایی سرمربی تیم ملی است. فرناندز حدود ۲ ماه است که هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته است. کار این سرمربی توسط کمیته فنی مطلوب ارزیابی شده است. 

دانشمند فر درباره حواشی که در اثر استفاده از واژه سرمربیگری در این فدراسیون ایجاد شده است خاطر نشان کرد: حدود یک سال و نیم است که واژه سرمربی چالشی در فدراسیون به وجود آورده است. مربیان داخلی انتظار دارند که در بدنه تیم ملی حضور داشته باشند و چون در کشور خودشان فعالیت می کنند، دوست دارند که هدایت تیم ملی را به دست بگیرند. آنقدر چالشها زیاد شد که به مرور دیدیم فدراسیون در حال خارج شدن از هدف اصلی خودش است؛ به همین جهت با جلساتی که برگزار شد، تصمیم گرفتند مربی کوبایی را استخدام کنند و فعلاً از واژه سر استفاده نشود تا عملکرد مربی جدید ارزیابی شود. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.