وی در رابطه با قیمت گذاری خودروهای تولیدی کشور تصریح کرد: قیمت بر اساس شاخصه هایی مانند تورم نرخ قطعات اولیه، دستمزدها و نرخ سود تسهیلات بانکی تعیین می شود و از آنجایی قیمت خودرو با حساسیت بالایی دنبال می شود، شورای رقابت در مورد افزایش قیمت ها تصمیم خواهد گرفت.
صالحی نیا اظهار داشت: براساس مصوبه شورای اختصاصی همچنان شورای رقابت مرجع تصمیمگیر قیمت است، مگر اینکه بتوانیم شورای اقتصادی را راضی کنیم و براساس رقابت واقعی بازار قیمت ها تعیین نشود.
معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا خودروهای غیر استاندارد به مردودی خط تولید در اختیار معلولان قرار می گیرد، گفت: هیچ خودرویی که استانداردهای لازم را تعیین نکرده نمی تواند از خط تولید خارج شود، و این موضوع را کاملاً تکذیب می کنم.
صالحی نیا در رابطه با قراردادهای جدید خودرویی اظهار داشت: قرار داد پژوه با ایران خودرو به صورت همکاری 50 درصدی شکل گرفته است و امروز خط تولید یک مدل خودرو آماده افتتاح و بهره برداری است که تا اوایل سال 96 رونمایی خواهد شد و دو مدل دیگر هم تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه با اشاره به قرار داد سایپا و سیتروئن بیان کرد: آخرین اقدامات در رابطه با مذاکرات ارزیابی فنی و اقتصادی در حال صورت گرفتن است و فکر می کنم از اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد ، همچنین قرارداد ایدرو با رنو از جهت سهم مشارکت دو طرف در حال بررسی است.
صالحی نیا با تأکید بر برنامه های وزارت صنعت در مدیریت واردات در بخش های مختلف عنوان کرد: استفاده از توان حداکثری کشور در تولید تمامی کالاها و مدیریت تعرفه موجب شده تا در سال گذشته در همه موارد به ویژه در خودرو و لوازم خانگی ارتقاع کیفی محصولات را شاهد باشیم همچنین در شیوه خدمات پس از فروش و شیوه ثبت برندها به دستاوردهای رسیده ایم.
وی با اشاره به کمک 23 میلیاردی دولت درسال 95 به صنایع کوچک و متوسط تصریح کرد: نتایح بازرسی ها حاکی از آن است که این کمک ها موجب افزایش اشتغال زایی در این حوزه شده است.