سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

قرارگاه سایبری اقدامی در راستای حفاظت اطلاعات

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: افتتاح و راه اندازی قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد اقدامی مهم در راستای حفاظت اطلاعات و داده های دستگاه های اجرایی این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ محمودرضا رحیمی در آیین افتتاح قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان با راه اندازی این قرارگاه در جریان انواع مسائل، مشکلات، تهدیدها و خطرات سایبری قرار گرفته و تمهیدات، امکانات و شرایط لازم برای مقابله با آنها را فراهم می‌کنند.

وی افزود که بسیاری از اطلاعات و داده‌های اداری به ظاهر ساده دارای اهمیت اطلاعاتی ویژه‌ای هستند.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: بخشی از اطلاعات و داده‌های دستگاه‌های اجرایی باید دسته بندی، مراقبت و نگهداری شوند تا علاوه بر حفاظت بتوان استفاده مناسبی از آنها کرد.

رحیمی عنوان کرد که بخشی از فعالیت‌های حوزه سایبری بحث امنیت داده‌ها نیست بلکه برخی برای ساماندهی و انتقال اطلاعات خواهد بود.

وی ابراز داشت: حوزه سایبری تخصصی بوده و نیاز به دقت و اشرافیت لازم و کافی دارد و تعداد افراد متخصص در زمینه دفاع سایبری نیز در کهگیلویه و بویراحمد اندک است.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ریاست قرارگاه پدافند سایبری این استان بر عهده سید موسی خادمی استاندار و جانشینی آن نیز بر عهده محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج است. 

شاهرخ کناری اظهار داشت: جنگ سایبری جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع تهاجم بوده و هر چند که تیری در آن توسط دشمن شلیک نمی‌شود اما می‌تواند اقتصاد و زیرساخت‌های یک کشور را فلج کند.

وی افزود که اهمیت موضوع پدافند سایبری بر هیچ فردی پوشیده نیست و باید قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد نیز بیش از پیش فعال شود.

کناری بیان کرد: پدافند سایبری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مسئولان اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد نیز توجه به آن را همواره مورد تاکید قرار می دهند.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ایمن سازی و مصونیت بخشی اطلاعات و داده های دستگاه های اجرایی از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

عباس رسولی اظهار داشت: یک مرکز علمی، عملی و اجرایی در کنار قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی شود.

وی افزود که قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد در راستای ارتقای روز افزون امنیت اطلاعات و داده های دستگاه های اجرایی این استان مجهز و تامین اعتبار شود.

رسولی بیان کرد: حرکت گسترده و اساسی برای بهبود وضعیت پدافند سایبری توسط متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود. 

قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استان در دانشگاه یاسوج افتتاح شد.

پدافند سایبری به معنای بهره گیری از تمامی امکانات غیرمسلحانه سایبری و غیر سایبری به منظور ایجاد بازدارندگی، پیشگیری، ممانعت از انجام، تشخیص به موقع و مقابله مؤثر و بازدارنده با هرگونه تهاجم سایبری به سرمایه‌های ملی سایبری است. 

رویکرد پدافند سایبری ایجاد بازدارندگی از طریق مقابله پدافندی و قانونی با هرگونه تهدید سایبری و پایدارسازی و ایمن سازی سرمایه‌های ملی سایبری است. 

جنگ سایبری بالاترین سطح و پیچیده‌ترین نوع از تهاجم یا عملیات سایبری است که علیه منافع ملی سایبری کشورها انجام می‌شود. 



انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.