سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت 10 هزار نفری برای حضور دانش‌آموزان در طرح همیار گردشگر

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار طرح همیار گردشگر با ظرفیت ده هزار نفری برای دانش‌آموزان اجرا می شود.

مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح همیار گردشگر را یکی از طرح‌های مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: علاوه بر این طرح، اقداماتی نظیر همیار پلیس، طبیعت و مواردی از این قبیل با همکاری آموزش و پرورش و نهادی مربوطه انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح همیار گردشگر با مشارکت میراث فرهنگی بوده، ادامه داد: بعد از انعقاد تفاهم نامه جلساتی در خصوص چگونگی  پرداختن به این طرح با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان‌ها و میراث فرهنگی برگزار شد.
 
مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از هر مدرسه 10 الی 20 دانش آموز برای طرح انتخاب شده و ظرفیت مجموع 10 هزار نفر است، گفت: امسال  384 مدرسه برای این طرح در دستور کار قرار گرفته و جمعیت هدف آن دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است.
 
علی اکبرزاده بیان کرد: دانش آموزان بعد از آموزش‌های خاصی که در حوزه مدیریت گردشگری می‌بینند در اماکن و فضاهای گردشگری حضور پیدا می کنند.
 
وی تصریح کرد: این فعالیت موجب آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با اماکن تاریخی و گردشگری شده و حتی مشوقی برای خانواده‌ها به منظور پر کردن اوقات فراغت در چنین فضاهایی است.
 
 مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: شیوه نامه این طرح پیش از آغاز تعطیلات در تمامی استان‌ها توزیع شده تا اجرای آن در طول تعطیلات بدون مشکل باشد.
 
علی اکبرزاده یادآور شد: دانش‌آموزان برای گذراندن دوره‌های آموزشی در کانون‌های فرهنگی، تربیتی حضور پیدا می‌کنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.