سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

خانه تکانی پایگاه تاریخ تمدن بشری در آستانه نوروز

جمعیت سازمان مردم نهاد کویر سبز کاشان در آستانه فرارسیدن نوروز محوطه باستانی سیلک و فضای داخلی و بیرونی باغ موزه تاریخی فین را پاکسازی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسوول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری گفت :این اقدام فرهنگی زیستی محیطی با هدف آماده سازی بخشی از فضاهای تاریخی شهرستان کاشان برای میزبانی مطلوب از میهمانان نوروزی انجام شد.

مرتضی احمدی نجات،  افزود:این برنامه به همت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان و با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری به مناسبت 20اسفند روز پاکسازی محوطه های تاریخی انجام شد.
 
وی تصریح کرد: اعضای جمعیت کویر سبز کاشان این دو اثر تاریخی باستانی را از وجود انواع زباله و پسماندهای رها شده پاکسازی کردند.

به‌گفته‌وی، در این برنامه پاکسازی که تا حوالی ظهر ادامه یافت پس از محوطه ی باستانی سیلک،  باغ موزه فین کاشان و محوطه داخلی و بخش بزرگی از کوچه ها و معابر اطراف این بنای تاریخی جهانی نیز با همراهی فعالان زیست محیطی و نیروهای بخش خدمات باغ موزه فین، حجم قابل توجهی از پسماند و زباله از جمله گیاهان فرسوده و هرس، جمع آوری و سپس دفع شود.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.