سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ قانون تفویض اختیارات به دانشگاههای سطح یک و دو کشور/ سطح بندی آزمایشی دانشگاه‌های غیرانتفاعی تا آخر شهریور اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: قانون تفویض اختیارات به دانشگاههای سطح یک و دو کشور ابلاغ شده که نتایج سطح بندی آزمایشی دانشگاه‌های غیرانتفاعی شهریور ماه اعلام می‌شود.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بحث بین‌المللی شدن دانشگاههای کشور اظهار داشت: با بین المللی شدن دانشگاههای سراسر کشور و جذب دانشجویان خارجی همکاری‌های علمی در سطح بین المللی افزایش پیدا می‌کند و این تعاملات سبب ارتقای سطح علمی دانشجویان و دانشگاه‌های کشور می‌شود.

وی گفت: آموزش عالی در کشور ما پیشرفته است و ارتباط خوب و معناداری با سایر مراکز علمی دنیا دارد و در زمینه تبادل استاد و دانشجو پیشرو و پیشگام است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: دانشجویانی که در آمریکا مشغول به تحصیل بودند و امروز به خاطر برخی مسائل ناعادلانه درسشان دچار مشکل شده، می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات در دانشگاههای کشور پذیرش شوند یا در سایر کشورهای اروپایی تحصیل خود را ادامه دهند.

وی عنوان کرد: سطح بندی آزمایشی دانشگاه‌های غیرانتفاعی انجام شده است و تجاری سازی و نتایج آنها تا پایان شهریور ماه اعلام می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با تحقق قانون تفویض اختیار به دانشگاه‌های سطح یک و دو کشور اختیارات بیشتری برای برنامه‌ریزی امور خود به این مراکز داده می‌شود و آنها می‌توانند در بازنگری دروس و سرفصلها در چارچوب قوانین مستقل عمل کنند که وزارت علوم از تعاملات علمی حمایت همه جانبه‌ می کند. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
َناس
۱۴:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
خواهشا خبرگذاری ها به بی قانونی اساتید و عدم رعایت اوقات قانونی برای حضور در دانشگاه نیز بپردازید.
بسیاری از اساتید احترامی برای دانشجو قائل نیستند و با رشوه و ارائه مقاله به نام انها از دانشجویان سو استفاده می کنند