سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی

نهمین جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت :اسناد توسعه ۲۸ شهرستان استان تدوین و مصوب شده است و این اسناد باید مبنای عمل برنامه ریزی و اقدامات دستگاه های مختلف قرار گیرد.
علیرضا رشیدیان با بیان اینکه این سند مبنای برنامه های بلند، میان و کوتاه مدت شهرستان ها است افزود: مهمترین هدف تنظیم دوباره اسناد توسعه شهرستان ها،‌ شناخت ظرفیت های بالقوه وتنگناها و هدایت آنها بر مبنای سند توسعه ملی و آمایش سرزمینی و پیش بینی مهمترین اقدامات اولویت دار برای توسعه شهرستان وعملیات و راهبردهای بلندمدت توسعه استان است.

رشیدیان تصریح کرد : باید توسعه متعادل و متوازن، حفظ محیط زیست و ارتقاء‌ شهرستان بر این اساس این سند سیاست گذاری و اجرا شود.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی با اشاره به شرایط اقتصادی استان اظهار کرد: باوجود تنگناها، فشارها و تحریم ها و مشکلات بودجه ای دولت در سطح کشوری ، خراسان رضوی با جذب سرمایه گذار خارجی، اعتماد بخش خصوصی و احیا و رونق تولید با استفاده از ظرفیت های منابع بانکی و مردمی در استان در جهت توسعه گام موثری برداشته است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به بهربداری از  ۳۲ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی از ابتدای امسال تا کنون خاطر نشان کرد: هم اکنون۴۷۹ طرح اقتصادی با ۹۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان در دست اجراست.
وی با بیان اینکه این منابع از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی ، خارجی و نیز تسهیلات بانکی تامین شده است، اظهار کرد : برنامه ریزی شده که این پروژه ها که در حوزه توسعه صنعت ، معدن و کشاورزی است و از پیشرفت فیزیکی مناسبی هم برخوردار است تا انتهای دولت به انجام رسد.
سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی  و ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: در خصوص برنامه ششم توسعه در ۶ماهه دوم امسال حدود ۲ماه کمیسیون تلفیق برنامه ششم تشکیل شده و ۶هفته مجلس برای بحث رسیدگی در صحن علنی وقت گذاشت.
وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در مجلس اظهار داشت: بخش عمده ای از موضوعات در برنامه ششم بررسی و بودجه در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است و در حال حاضر جهت تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است لذا در رابطه با برخی جداول بودجه می توان پیگیری کرد.
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه از افزایش سهم بودجه نفت و گاز استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته بودجه نفت و گاز استان از ۲درصد به ۳درصد افزایش یافته است.
مدیر کل دیوان محاسبات استان هم در این نشست گزارش تفریغ بودجه استان در سال ۹۴ را ارائه کرد و گفت : بر اساس ۲۱۱ گزارش دریافتی از دستگاه ها و شهرداری هابه تفکیک ایرادها و نواقص،‌ در نهایت ۱۷۹ عنوان تخلف و انحراف از قوانین ومقررات شناسایی شد.
محمد نفیسی فر افزود: از این تعداد تخلف با توجه به مباحث پیشگیرانه که در حسابرسی های ضمنی ‌سه،‌شش ماهه و ۹ ماهه انجام می گرفت از ۱۰۸ مورد با تذکرات و هشدارها پیشگیری شد و بقیه نیز ضمن اعلام به دستگاه و دریافت پاسخ بخش مربوطه در دست بررسی است .
وی عنوان کرد : با توجه به اینکه باید گزارش نهایی تفریغ بودجه سال ۹۴ استان تا پایان اردیبهشت ماه ارسال شود، دستگاه ها پاسخ های خود هر چه سریعتر اعلام کنند.
در این جلسه ایجاد کمیته تخصصی پایش متغیرهای اقتصادی استان زیر مجموعه کارگروه امور اقتصادی به عنوان مرجعی واحد برای صدور آمار اقتصادی و متغیرهای کلان اقتصادی با هدف استفاده از ظرفیت های کمتر استفاده شده سازمان امور اقتصادی ودارایی و نیز شورای سیاست گذاری راهبردی حوزه زائر وزیارت ذیل کارگروه اقتصاد استان با هدف هماهنگی بیشتر در این حوزه برای خدمت بهتر وتوجه به حوزه اقتصاد زیارت مصوب شد.
انتهای پیام// ا ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.