سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

پایان کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان یزد

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با محوریت استان یزد به کار خود خاتمه داد.

  فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در آیین اختتامیه این کنگره ، میراث تاریخی ومعماری استان را میراثی مهم و قابل توجه درکشور بیان کرد و از مردم ومسئولان خواست تا در توسعه فضاهای شهری و روستایی به هویت تاریخی و معماری کهن استان یزد توجه کنند.

دانش یزدی توجه به فرهنگ و تحقیقات علمی و آموزشی را از اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان دانست و افزود: هدف از برگزاری این کنگره شناسایی تاریخ معماری و شهرسازی ایران با تمرکز بر استان یزد و مستندسازی اطلاعات مربوطه بود.

وی گفت: از 100 مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان یزد 78 مقاله مورد تائید هئیت داوران قرار گرفت و 6 مقاله به عنوان مقاله برتر معرفی گردید.

سخنرانی اساتید و محققان، رونمایی از سند هویتی استاد پیرنیا، تقدیر از استاد کاران معماری سنتی، معرفی برترین ها در حوزه مقالات، ارائه مقاله‌های پژوهشگران در زمینه معماری و شهرسازی ، برگزاری پنل های بافت تاریخی و توسعه شهری، مسابقه عکاسی ، تقدیر و تشکر از اعضای هیات علمی و کمیته اجرایی و بازدید از قنات و بافت تاریخی شهر یزد از برنامه های دو روزه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان یزد بود.

این کنگره  با برگزاری پنل های تخصصی، معرفی برترین ها در حوزه مقالات، مسابقه عکاسی  ، تقدیر و تشکر از اعضای هیات علمی و کمیته اجرایی و بازدید از قنات و بافت تاریخی شهر یزد، به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.