سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق اعلام سازمان هواپیمایی:

ایرباس A 330 در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست

طبق اعلام سازمان هواپیمایی: دومین هواپیمای پسابرجامی موسوم به ایرباس A 330 در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

رضا جعفر زاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: دومین هواپیمای پسابرجامی موسوم به A 330در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

حدود دو ماه پیش ایرباس اولین هواپیما از نوع A۳۲۱ را تحویل داد و هواپیمای امروز از نوع A۳۳۰ است و قرار است تا پیش از پایان سال ۹۵ هواپیمای دیگری از این نوع تحویل ایران داده شود که در مجموع سه هواپیما  می شود.

هواپیمای A۳۳۰_۲۴۳ دارای قابلیت پرواز ۱۵ ساعت بدون توقف و ظرفیت ۲۰۶ صندلی عادی و ۳۲ صندلی کلاس تجاری (بیزینس کلاس) است.

به گفته مسولان شرکت هواپیمایی ایران ایر، هواپیمای A۳۳۰_۲۴۳ نو و دارای پیشرفته ترین و به روزترین تجهیزات ناوبری جهان و سرگرمی های داخل پرواز است.

در همین زمینه بخوانید: مشخصات فنی دومین ایرباس نو ایران که در مهرآباد فرود آمد

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
کار ندارم به خوبی و بدی هواپیماِ
این بنده خدا که از امریکا نظر میده چیکارست که جواب همه رو میده؟اونم از خاک امریکا ! شما اول بیا کشور خودت زندگی کن بعد از هواپیما خریدن تعریف کن
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
نه دو تاهواپیما حتی اگه دوهزارتاواردشود برای اکثر ملت ما هیچ تاثیری درزندگی شخصی آنها ندارد .و باعث بهبود زندگی آنها نمیشود
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
با یکی دو تا هواپیما هیچ تحولی در صنعت هوایی کشور اتفاق نمی افتد. اگر 100 فروند هواپیما را همین حالا به ایران تحویل دهند شاید یک مقداری صنعت هوایی کشور متحول شود.
ولی اگر قرار باشد سالی یک فروند تحویل بگیریم یعنی 100 سال طول می کشد تا همه هواپیماهایی را که خریده ایم و از پیش پولش را هم داده ایم، بتوانیم تحویل بگیریم.
حسین امیرخانی
۱۵:۰۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
چهل ساله که هواپیمای نو نخریدیم حتی روسیه که دوست خوب این روزهای بعضیها شده به ما هواپیما نفروخت
در واقع پول این هواپیماها رو کسانی که پول بلیط هواپیما میدن پرداخت میکنن نه دولت
دولت پول این هواپیماهارو نقد نداده و از درآمدش اقساطش رو میده
نمیدونم چرا بعضیها از این موفقیت رو نمیبینن؟
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
بخش خصوصی کار خودشو راه میندازه و هواپیماهاشو میخره.
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
هواپیما رو چیکار کنیم.انچان درآمد سرشاری ایجاد کنین که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
خدا به این دولتمردان عزیزمان عزت بده کاری کردن کارستان خرید پیشرفته ترین هواپیماها دنیا بعد از 38 سال درست است ما سوار هواپیما نمی شیم ولی دلیل نداره از خرید این هواپیماها هم ناراحت بشویم زنده باد ایران وایرانی
میثم
۰۸:۳۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
هواپیما به چه درد ما می خوره؟!!
دولت به جای این کارا به فکر معیشت مردم باشه
بیسوادبی شناسنامه
۰۸:۱۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
کل مشکلات مردم ایران حل شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
آره بگو کی این مشکلات رو ایجاد کرد!؟
ناشناس
۰۳:۳۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
كاش بعضي از دوستان اينو ياد بگيرن كه نيازي نيست هميشه نظر بدن.بد نيست راجع به بعضي مسائل مقداري اطلاعات داشته باشيم بعد بيايم نظر بديم
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
احسنت داداش !
ناشناس
۰۲:۴۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
تبریک به آنهایی که عادت کردند به اینطرف و آنطرف با هواپیما بپرند... من یک نظامی بازنشسته هستم و تا حالا سوار هواپیما نشدم ... هواپیما برای امثال من فقط یک خط سفید پر سر و صدا توی آسمون آبیه با پول یک هواپیما چه ها که نمی شد برای مردم انجام داد!؟ ۹۰۰ میلیارد تومن میشه حقوق ۴۱۶۶۶ سال من نوعی
محسن
۰۲:۰۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
مبارک اون 4% جمعیت مرفه مملکت گل و بلبلمون باشه باشه....
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اگر خودمان ساختیم سوار می شویم . چرا این همه پول را بدهیم به شرکت های خارجی و آنها را توانمندسازیم. 900 میلیارد تومان پولش است حیف نیست؟ فقط پولدار ها می توانند از این هواپیما استفاده کنند .
قیم
۲۱:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
هواپیما واقعا واجب هستش .تشکر
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
ما که سی ودو سالمونه هنو.ز حتی نمیدونیم چطوری بلیت هواپیما میگیرن و مسیر کارمون تا شهرمون 700 کیلو متره
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
دولت عزیز اینا واسه بچه پولداراس به داد ما برس هواپیما میخوایم چیکار
Aren
۲۱:۳۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
عده ای میگن خودمون بسازیم.

در جواب عرض میکنم حداقل 20 سال طول میکشه که ما بتونیم نمونه اینو بسازیم چون نه فناوریشو داریم نه تجربشو.

در جواب اون دوستانیم که میگن در اولویت نیست باید بگم هر لحظه امکان داره موتور های هواپیماهای ایران تو اسمون خاموش بشه و 4 میلیون مسافر اعمم از نوزاد..پیر و جوان و زن و مرد کشته بشوند .4 میلیون حجم کمیه؟؟4 میلیون خودش یک کشوره

از دولت محترمم تشکر میکنم
عباس
۲۰:۳۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
جوانان و دانشمندان ما دارند بهترین موشک های قاره پیما را می سازند بعد این آقایان دل خوش کردند به دو هوا پیمای فرانسوی و توجهی به دانشمندان داخلی ندارند.
hassan
۱۹:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
پروژه مسکن مهر که خیلی بهتر بود، حالا هواپیما نشد با اتوبوس. واقعا حیف پول نبود!!!
آرمان
۱۹:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
به نظر من دولت بجای اینکه حدود 40 هزار میلیارد تومان صرف خرید هواپیما باید کارخانه تولید هواپیما سازی راه مینداخت.
اینجوری بجای اشتغال زایی واسه خارجی ها واسه جونای مملکت خودمون اشتغالزایی می کرد.
ما این همه جوان تحصیلکرده داریم
چرا به جونامون اعتقاد نداریم!!!؟
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
روی دست فرانسه باد کرده بود؟
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
آهنپاره است - جوانان خودمان را بگذارید کار کنند و بسازند - چقدر واردات؟
Aren
۲۱:۲۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
منظورتون از آهن پاره پیشزفته ترین هواپیمای ساخت اتحادیه اروپاست؟؟
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
هواپیما رو یک کشور نمیسازه بلکه قطعاتش از چندین کشور میارن فرانسه می سازن انتظار داری مایی که پراید تولید می کنیم بریم هواپیما بزنیم خودت باشی سوار میشه آهن پاره
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
ما موشکی تولید میکنیم که ترس را در دل هر متجاوزی انداخته و جز گزافه گویی هیچ کاری نمیتوانند از پیش ببرند.
ما جنگنده نسل پنجم میسازیم... کار را به کاردان بسپارید هواپیمای مسافربری هم ساخته میشود
حمیدرضا
۱۶:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
ما به این نیازی نداریم.
مگر ما در طول عمرمان چند بار سفر هوایی میکنیم؟!

لطفاً به جاهایی مثل خوزستان و اهواز برسید ، برای ما جوان ها کار نیست تو این 4 سال!
لطفاً کارخانه احداث کنید ، تولید داخلی و کیفیت کالاهای داخلی را افزایش دهید .
باور کنید با این وضع حتی منِ 18 ساله هیچوقت به این هواپیما نمیتونیم سوار بشیم!
مگر معجزه ای رخ بدهد .
Aren
۲۱:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
یادتون نره که از 15 هزار واحد تولیدی که 8 سال قبل بسته شد 8 هزار تا رو دوباره دولت احیا کرده.

پسرجان اینم یاد بگیر فقط به فکر خودت نباش..اون هایی هم که زدند با اموال ایران و رفتند فقط به فکر خودشون بودند نه مردم...4 میلیون ایرانی هواپیما سوار میشن ..این 4 میلیون خودش کشوریه
خرمی
۱۵:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
این هزار ملیارد تومان پول هر هواپیما را خرج ارتقای جاده ها و راه اهن کنید
علیزاده کاشمر
۲۰:۳۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
واقعا باید تاسف خورد که جاده های ما اینقدر خراب است و روزانه دهها نفر بخاطر خرابی جاده ها کشته می شوند آنوقت آقایان آمدند چند میلیارد را برای کمتر از یک درصد مردم خرج کردند
Aren
۲۱:۱۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اونوقت 4 میلیون ایرانی هر روز در خطر سقوط قرار بگیرند و اهمیتیم براتون نداره اره؟؟
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
اگه این همه پولی که میگی دیدی بگو خرج جاده ها بکنیم نه پولی داده شده نه هیچ چیزی هواپیما هم دادن باز اعتراض می کنیم
سهیل
۱۴:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
مگه ایران نمی تونست از ژاپن و یا روسیه هواپیمای مسافر بری بخره؟
خلبان
۲۲:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اینهمه از هم وطن هامون توی اون توپولوف روسی کشته شدند ژاپن هم هنوز هواپیماش آماده نیست دوباره افتادید دنبال روسیه؟!
حمید
۱۴:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
این از همون دسته از هواپیماها نیست که اجازه پرواز خارجی نداره؟
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اون قبلی که داره هر روز میره دبی و میلان شما بگو کدوم رو میگی؟
علی
۱۲:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
کافیه بدونیم 40 سال یک هواپیمای نو وارد کشور نشده
بعد بزرگی کار دولت مشخص میشه.
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
آره شاهکار بود
موسوی
۱۱:۲۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
4 سال کم کاری فقط بخاطر 2 تا هواپیما....؟!؟!؟
اون هم تازه بدرد ما نمیخورد!!!!
Aren
۲۱:۰۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
برج میلادم به درد تو نمیخوره..باید نمیساختند؟؟
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
4 بی کاری، نه کم کاری
ایرانی
۱۰:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
کاش در کنار توجه به خرید هواپیما، ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی نوسازی شود.
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اون دو درصدی که قابلیت استفاده ازین هواپیماها رو دارند از دیدن این تصاویر لذت ببرن.و ما هم که جزء اقشار متوسط و ضعیف هستیم و البته در اکثریت کامل که نه تا حالا فرودگاه رو از نزدیک دیدیم و نه خواهیم دید فقط باید با دیدن این تصاویر خون جگر بخوریم.
Aren
۲۱:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
چون شما وضع مالیت خوب نیست نظرت چیه کاخ سعد اباد رو هم خراب کنیم !یعنی چون شما وضعت خوب نیست 4 میلیون ایرانی با هواپیمای 50 ساله سقوط کنند و بمیرند؟
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
سالانه 16 هزار نفر از مردم عادی در جاده ها قربانی حوادث رانندگی می شوند که بخش اعظم آن تقصیر کیفیت نامطلوب جاده ها و ماشین هاست.
حادثه قطار رو هم که فراموش نکردیم.
اون 4 درصد 50 تا هواپیما هم زیادیشونه به داد بقیه ملت برسید. بقیه ملت آدم نیستن؟
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
مدل های از رده خارج ترشیده ی فرانسه ی کلاهبردار
Aren
۲۱:۰۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
آدم بی علم.

این مدل جدید ترین و پیشرفته ترین هواپیمای کل شرکت ایرباس است
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
این نو ترین مدل ایرباس 330 هست چرا بدون اطلاعات صحبت میکنید دوست من؟
حاجی
۰۸:۴۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
ببین هنوز اولی نیومده بود رفت تو اشیانه مشگل فنی داشت
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
"حاجی" این اخبار رو از کجا میاری من همین امروز صبح باهاش پرواز داشتم!
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
شما احتمالا فرق تعمیر و نگهداری هواپیما که تقریبا هر شب انجام میشه رو با نقض فنی نمیدونی که چنین چیزی رو میگی معمولا تو ایران بهش میگن اورهال!
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
دستشان درد نکند. بالاخره برجام یه گلی به سر ما زد
Ab
۱۰:۰۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
هوراآاااااااااااا
باید جشن گرفت سلفی انداخت ویه دوری هم
رضا
۰۹:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
خوبه خداروشکر
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
قراردادی که با اجرای آن 1% مرفهین از آن بهره مند خواهند شد.......!!!!!!!
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
تا اون موقع 3 درصد بود حالا شد 1 درصد بعد اینکه هواپیماهای بیشتری اومد می گید آخه تو ایران کسی سوار هواپیما نمیشه چرا خریدید!!
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
مبارك سرمايه دارها باشه !!!
95 درصد ملت هم اگه بتونند بشناسند ممكنه تو آسمون ببينند و افتخار كنند !
بنده كه 50 سالمه و مهندس هم هستم ني شناسم ، خوش بحال اونايي كه ميتونن.
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
به نظر من ما خودمون بهتر از این رو می تونیم بسازیم فقط باید به نیروی داخلی اعتماد وسرمایه گذاری کرد
اولویت جامعه معیشت است.......
Aren
۲۱:۰۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
از الان که من این پست رو میذارم اگه متخصصین ما شروع کنن تقریبا 20 سال دیگه شاید شاید در حد این ساخته بشه...ما سر پرایدش موندیم...نه فناوریشو داریم نه علمش رو...
علی
۲۱:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اگه می تونستیم توی این چهل سال می ساختیم!
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
با حرفت موافقم ولی حالا که نساختیم وقتی ساختیم اون موقع نمیخریم .
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
مبارکه
طولانی ترین مسیر داخلی یک ساعت و 40 دقیقه طول می کشد. با فرض 2 ساعت بفرمایید این هواپیما در مسیر داخلی استفاده می شود یا مخصوص رفقای مسیر خارجه است؟ شاید هم هواپیمای اختصاصی دولت باشد؟
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
برای هیئت 200 نفره خریدن که برن آمریکا
یعقوب
۰۹:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
خدا رو شکر