سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابخوانی در نوروز؛

حکایت عشق و دلدادگی پیامبری به همسرش در یک کتاب

«یوما» از معدود کتاب هایی است که در چند سال اخیر پیرامون زندگی همسر بزرگوار پیامبر گرامی اسلام نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «یوما» نام رمانی است به قلم مریم راهی که در سال 94 از سوی انتشارات نیستان وارد بازار نشر شده است. مولف رمانی را به رشته تحریر درآورده که برهه ای از زندگی حضرت خدیجه (س) یعنی از زمانی که همسر حضرت رسول اکرم (ص) شدند تا زمان وفات را به زیبایی هر چه تمام روایت می کند.

محور اصلی داستان همانطور که از نامش پیداست، به وجه مادر بودن حضرت خدیجه (س) مرتبط است. حضرت خدیجه (س) مادر حضرت فاطمه (س) برجسته ترین بانوی اسلام بودند. همچنین وجهه مادر بودن ایشان تنها به این باز نمی گردد،  بلکه حضرت خدیجه پیش از ازدواج با حضرت رسول نیز به مادر ایتام معروف بودند و حضرت رسول نیز ایشان را به ام المومنین لقب دادند.

نویسنده هدف خود را از نگارش این کتاب معرفی حضرت خدیجه (س) به مخاطب امروز بیان می کند و همه تلاشش بر این بوده که برای زنان جامعه امروز زنی را الگو قرار دهد که در 1400 سال پیش عفیفه بود و در عرب جاهلیت به فعالیت اجتماعی می پرداخته است.

«یوما» در 208 صفحه و از معدود کتاب هایی است که در چند سال اخیر پیرامون همسر بزرگوار پیامبر گرامی اسلام (ص) نوشته شده است. این کتاب ارزش چندین و چندبار خوانده شدن را دارد و ما خواندن آن را به شما پیشنهاد می کنیم.
 
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.