سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

آشنایی دبیران مدارس هندیجان با فنون رصد اجرام آسمانی

مدیر آموزش و پرورش هندیجان از رصد ستاره ها و سیاره ها در آسمان شب توسط دبیران آموزش و پرورش این شهرستان در قالب کارگاه آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ خسرو حیاتی، مدیر آموزش و پرورش هندیجان در این خصوص گفت: این کارگاه آموزشی شامگاه پنجشنبه با حضور 60 دبیر از مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در محل آموزشگاه سمیه و به همت پژوهش سرای دانش آموزی رازی هندیجان برگزار شد.
 
وی اظهار داشت: آموزش پذیران در این کارگاه با اعجاز قرآن در نجوم، جهت یابی، نقشه آسمان، نرم افزار نجوم، چرخه زندگی ستارگان و رصد ماه و سیاره زهره به صورت عملی آشنا شدند.
 
شهلا محسنی نژاد، مدیر پژوهش سرا و آزمایشگاه مرکزی رازی هندیجان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی دبیران با علم نجوم، اجرام آسمانی و محیط اطراف خود عنوان کرد.
وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در بخش عملی در حیاط آموزشگاه با چگونگی عکاسی از اجرام آسمانی و استفاده از تلسکوپ برای مشاهده ستارگان و ماه آشنا شدند.
 
محسنی نژاد بیان داشت: این دوره آموزشی با حضور 'عرفات شریفی' از مدرسان مجرب استانی این رشته در هندیجان برگزار شد.
 
پژوهش سرای دانش آموزی رازی هندیجان دارای 570 عضو است و از ابتدای امسال تاکنون دوره های آموزشی رباتیک، مسابقات نجات تخم مرغ، سازه های ماکارونی، مسابقات آزمایشگاه و نمایشگاه جابر را برگزار کرده است.
 
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.