سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

عشایر تولید کنندگان اصلی جامعه

توجه دولت به عشایر برای توانمند سازی و برطرف کردن مشکلات آنان است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرماندار سرخس با حضور در جمع عشایر منطقه طاغون دره اظهار داشت: نظام و دولت به میزان حضور عشایر در محله ها و مناطق عشایری خدمات ارائه می دهد و بدنبال افزایش این خدمات است.
حسین سنجرانی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه ورود دام های غیر مجاز در سالیان گذشته باعث از بین رفتن مراتع شده است گفت: با هماهنگی و همکاری شورای تامین شهرستان پارسال از ورود دام های غیر مجاز به مراتع سرخس جلوگیری شد و از این رو شاهد احیا مراتع نسبت به پارسال هستیم.
وی افزود: با برنامه های منابع طبیعی سرخس و همکاری و مشارکت عشایر و دامداران منطقه می توان مراتع منطقه را بیش از پیش احیا کرد زیرا این طبیعت و مراتع امانت دست ماست و ما هم وظیفه داریم به نسل آینده تحویل دهیم.
فرماندار سرخس اظهار داشت: ساماندهی مراتع از سویی برای حمایت از قشر تولید کننده عشایری است و از سوی دیگر برای حمایت از دامداران روستایی مستقر در این محله ها است و میعار و ملاک همه ما قانون است.
نماینده عالی دولت در سرخس خاطرنشان کرد: امور عشایری و منابع طبیعی باید بر اساس دستورالعمل اجرایی مصوب و جدید در صدور پروانه ها بازنگری داشته باشند.
وی گفت : تداخل مراتع و نا امنی در محله های عشایری باعث بروز مشکلاتی می شود همچنین تعرض به حریم عشایری جایز نیست و اجازه چنین اقدامی به هیچ گروه یا قومی داده نخواهد شد.
سنجرانی در پایان گفت: دولت در شهرستان بدنبال احیاء و توسعه مراتع است و از این رو احیای مراتع دق چهلتو را در دستور کار خود قرار داده است تا بخشی از مشکلات عشایری و دامداران از این طریق برطرف شود.
انتهای پیام// م ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.