سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی/ هفتمین روز متوالی کاهش ارزش طلا

بهای نفت در بازارهای جهانی در حالی با افزایش مواجه شد که طلا برای هفتمین روز متوالی با کاهش بها همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ با ادامه روند کاهش تولید نفت در سطح جهان، بهای نفت امروز (پنجشنبه) افزایش یافت. این در حالیست که تولید نفت خام آمریکا همچنان در روند افزایش قرار دارد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و چند کشور تولیدکننده دیگر در پایان سال گذشته میلادی به این توافق دست یافتند که تولید نفت خود را 1.8 میلیون بشکه در روز در شش ماهه ابتدای سال 2017 کاهش دهند.

وزیر نفت کویت در همین راستا اخیرا اعلام کرد میزان کاهش تولید کشورهای سازمان اوپک با این طرح بیشتر از سطح مورد نظر و برابر با 140 درصد بوده است، در حالی که کاهش کشورهای غیر اوپک در سطح 50 تا 60 درصد قرار گرفته است.

بهای نفت خام برنت امروز با افزایشی 46 سنتی به 53.57 دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایشی 34 سنتی، 50.62 دلار در هر بشکه معامله شد.

در بازار طلا، بهای این فلز گرانبها با کاهشی 0.6 درصدی، برای هفتمین روز متوالی کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل در ماه آوریل اکنون 1209.40 ارزش گذاری شده است که پایین‌ترین سطح از اول ماه گذشته میلادی (فوریه) به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.