سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه بین المللی در توسعه اقتصادی منطقه نقش عمده ای دارد

رئیس کمیسیون بازرگانی و حمل‌ونقل اتاق بازرگانی آذربایجان غربی گفت:ایران و سکوی صادرات به کشورهای منطقه با دارا بودن نمایشگاه بین المللی و مدرن در توسعه اقتصادی منطقه نقش عمده ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛فاطمه قنبر پور، در  بازدید از نمایشگاه توانمندیهای مناطق آزاد ماکو  گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان بهترین مکان‌ سرمایه گذاری در ایران و سکوی صادرات به کشورهای منطقه با دارا بودن نمایشگاه بین المللی و مدرن در توسعه اقتصادی منطقه نقش عمده ای دارد.
وی افزود: برنامه ریزان اقتصادی به این نتیجه رسیدند که خروج از رکود در اقتصاد کشور مستلزم تحریک تقاضا با رونق تقاضای داخلی صورت گیرد که این موضوع، افزایش نقدینگی اجتناب ناپذیر را به همراه دارد..
وی پیگیری رویکرد صادرات محور، رونق کارگاه های زودبازده، تامین زیرساخت ها، ترویج تجارت الکترونیکی و هدفمند کردن کارکرد مناطق آزاد را از جمله موارد تاثیرگذار در بهبود روند صادرات در کشور دانست.
قنبرپور با اشاره به اینکه پس از برجام گشایش های خوبی در روابط بانکی با کشورها انجام شده است، گفت: پیش از این هیچ ارتباطی بین بانکی وجود نداشت و بانک های خارجی حتی جواب نامه های ما را نمی دادند؛ حتی نمی توانستیم یک دلار حواله کنیم اما درسایه برجام گفت وگوها آغاز شده و بانک های ایرانی در خارج از کشور مجوز فعالیت مجدد اخذ کرده اند.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.