سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برجام درآمد گردشگری مناطق آزاد را به 120 هزار میلیارد ریال رساند

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: در دوره یک ساله پس از برجام بیش از 120 هزار میلیارد ریال درآمد گردشگری با اقامت، خرید و دیگر هزینه های گردشگران در مناطق آزاد حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد معزالدین در حاشیه همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو با بیان این مطلب افزود: برای نخستین بار در کشور در زمان دولت یازدهم بحث توجه به گردشگری مناطق آزاد به عنوان یک هسته از 10 هسته استراتژی توسعه مناطق آزاد مورد توجه قرار گرفت و توسط دولت ابلاغ شد.
وی اضافه کرد: سعی مناطق آزاد بر این است که برای تامین سرمایه به سمت ایجاد مراکز مالی پیش بروند و از طریق ایجاد این مراکز، امکان جذب سرمایه را فراهم و به نحوی حرکت کنند که نگرانی سرمایه گذار را به صفر برسانند.
وی یکی دیگر از روش های مورد نظر مناطق آزاد را ایجاد امکان اقامت سرمایه گذاران بین المللی در این مناطق دانست و اظهار کرد: برای ارایه اقامت به سرمایه گذاران کشورهای همسایه باید مشکلات مربوط به صدور اقامت و تدوین قوانین سخت اداری که از سوی دستگاه های مختلف صورت می گیرد، برچیده شود تا بتوان به اهداف توسعه ای مناطق آزاد نزدیک تر شد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ادامه داد: در سال گذشته بیش از 800 هزار نفر از منطقه آزاد ماکو بازدید کرده اند که 6 هزار میلیارد ریال از این طریق عاید این منطقه شده است.
وی افزود: زیر ساخت های ما در گردشگری ناهمگون و ناهنجار است و برای جاده ها، هتل ها، ناوگان هوایی و دریایی بهتر، احتیاج به زمان داریم که البته در خصوص زیرساخت های گردشگری اقدامات خوبی در منطقه آزاد ماکو در حال انجام است.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.