سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

هنگام، جزیره طنازی دلفین ها

معروف ترین و جذاب ترین گونه های آبزی دریایی خلیج فارس دلفین ها هستند که از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در استان هرمزگان به حساب می آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،محس ضیایی مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: دلفین های آبهای بین جزیره قشم و جزیره هنگام هر ساله گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کنند ، دیدن این آبزیان باشکوه و همراهی و بازی مهیج آنها در کنار قایق بازدید کنندگان شور وشوق وصف ناپذیری به بینندگان می‌دهد.






 
وی افزود: جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب این جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین مناطق دینی و گردشگرپذیر این شهرستان است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
 
ضایی گفت: جزیره هنگام با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومترمربع تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی و تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی فاصله دارد.
 
آب‌های اطراف جزیره هنگام به زیستگاه دلفین‌ها شهرت دارد و بسیاری از گردشگران برای تماشای زندگی دلفین‌ها به این جزیره سفر می‌کنند.
 
برای رفتن به جزیره هنگام باید از راه کناره جنوبی جزیره قشم به سمت روستای شیب‌ دراز رفت و از آنجا قایق‌ها به صورت دربست شما را به گشت دور و داخل جزیره می‌برند.


 

 
 

از جزیره قشم نیز خودروهای سواری و تاکسی‌ها گردشگران را به این محل جابجا می‌کنند.
 
شناورهای گردشگری همه‌روزه آماده سرویس‌دهی به گردشگران هستند، اما توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید بازی دلفین‌‌ها را از نزدیک با کمترین هزینه تماشا کنید، باید صبح زود خود را به این جزیره رسانده باشید.




 

وقتی  به نزدیک صخره های مرجانی این جزیره زیبا رسیدید از قایقران بخواهید موتور قایق را خاموش کند و به این آب زلال خیره شوید آن وقت ماهیان تزیینی بسیار زیبایی را خواهید دید که در کنار این صخره های مرجانی در درون آب به حرکت در آمده اند.



 

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.