سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل اتاق اصناف ایران :

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور در حال برگزاری است

عوض پور از برگزاری بیش از ۲۰۸ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عوض پور دبیر کل اتاق اصناف ایران در گفت وگو با خبرنگار اصناف ایران گفت: بر اساس سیاست هایی که ستاد برگزاری تنظیم بازار برای بازار پایان سال داشت، برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا بود و بر حسب تشخیص ستاد تنظیم بازار برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا  صورت گرفت.

وی تصریح کرد: اصناف به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه معتقد بودند که بازار حالت طبیعی خودش را دارد و در سطح عرضه هیچ مشکلی نداریم و انباشت کالاهای پر مصرف در بازار وفور است و نیاز به برگزاری نمایشگاه نیست و  برحسب ضرورت و تشخیص  ستاد تنظیم بازار نمایشگاه ها دایر شدند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران اظهار کرد: بر اساس آماری که از سطح کشور داشتیم بیش از ۲۰۸ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در دوره زمانی ۹۵/۱۱/۲۵ لغایت ۹۵/۱۲/۲۵ در حال برگزاری می باشد و در تهران هم به عنوان کلان شهر و پایتخت ۵ نمایشگاه دارای مجوز در حال برگزاری است.

عوض پور با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بهاره به عنوان یکی از پارامترهای عرضه مستقیم کالا در ایام پایان سال می باشد، افزود: ستاد تنظیم بازار در مصوبه ای مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌ها را به اتاق های اصناف در سراسر کشور تنفیذ کردند و در استانها نیز در صورتی که نیاز به برگزاری نمایشگاه باشد با هماهنگی فرمانداری و اتاق‌های اصناف اقدام به برگزاری شده است.

وی تصریح کرد: امسال یکی از اولویت های برگزاری نمایشگاه بهاره عرضه تولیدات داخلی و کالاهای ایرانی بوده که در راستای حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است و فروش کالاهای خارجی ممنوع است.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا امسال کالاهای مورد نیاز که تقاضای بیشتری داشتند مانند پوشاک، آجیل و خشکبار، کیف و کفش، شیرنی و شکلات، با ۱۵ الی ۲۰ درصد تخفیف و سایر کالاهای تنظیم بازار از جمله برنج، شکر ،روغن،کره، گوشت ومرغ با ۳۰ درصد تخفیف عرضه شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۳ میلیون واحدصنفی در سراسر کشور داریم که تحت پوشش اتحادیه های مربوطه فعالیت دارند که بر اساس نیاز بازار فروش های فوق العاده و حراج های فصلی نسبت به عرضه کالا اقدام شده و در برخی استانها از این ظرفیت ها استفاده کردند و نمایشگاه را برگزار نکردند.

عوض پور تأکید کرد: در کنار دیگر ظرفیت های عرضه مستقیم کالا بحث فروشگاهای مجازی را داشته ایم و با توجه به اینکه بازار از حالت سنتی در حال گذر است ایجاد فروشگا های مجازی برای عرضه کالا نیز مؤثر بوده است.

وی افزود: بازرسی و نظارت در سطح کشور به صورت شبانه روزی فعال است ، به خصوص در ایام پایانی سال نظارت ویژه ای صورت گرفته  و در ایام تعطیلات نوروز نیز به صورت کشیک در سه شفیت بازرسی ها فعال خواهد بود.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.