سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

افراط و تفریط در تهیه تدارکات نوروز

یک جامعه شناس از خانواده‌ها خواست تا در تهیه تدارکات نوروز افراط و تفریط نکنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علیرضا قاسمی گفت: هزاران سال است که ایرانیان نوروز را جشن گرفته و برای برگزاری این جشن باستانی تدارک می‌بینند.
 
وی تدارک دیدن‌ و جشن گرفتن وخرید و دید و بازدیدهای نوروزی را لازمه شروع سالی خوب عنوان کرد و افزود: شیرینی و حلاوت نوروز می‌تواند در کسب انرژی و توان زندگی کردن با شور و نشاط در بقیه ایام سال موثر باشد.
 
این جامعه شناس کرمانشاهی خانه‌تکانی و خرید کردن را از سنت‌های زیبای نوروز برشمرد و تاکید کرد: همه مردم در هر طبقه و قشری از متمکنین گرفته تا قشرهای متوسط و حتی آنهایی که تمکن مالی کمتری دارند، نوروز را جشن گرفته و از این فرصت برای ایجاد شور و نشاط بیشتر در خانواده خود استفاده می کنند.
 
قاسمی در ادامه با اشاره به رشد روزافزون ابزارهای ارتباط جمعی و تبلیغات رسانه‌ای، اظهار کرد: در جامعه امروزی طرفداران نظام سرمایه‌داری می‌کوشند تا عید را پررنگ‌تر کرده و به آن حالت نمایشی و تجمل‌گرایی بدهند و طبیعتا خانواده‌هایی که بنیه مالی ضعیف‌تری دارند در این ورطه خود را جامانده از قافله تلقی کرده و گاه حتی تصمیم می‌گیرند که هیچ تدارکی برای عید نبیینند که این اقدام به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و خانواده‌ها در هر شرایطی باید برای جشن گرفتن این عید باستانی در خانواده خود برنامه داشته باشند.
 
وی ادامه داد: در عین حال که تجملات، ریخت و پاش‌ها و ولخرجی‌های نمایشی نفی اصالت عید است، نادیده گرفتن این مناسبت هم نفی چرخش زندگی و گذر فصل‌ها است.
 
قاسمی گفت: ولخرجی کردن و صرف هزینه‌های هنگفت برای تغییر دکوراسیون خانه‌ و خرید لباس و... در آستانه نوروز توصیه نمی‌شود، ضمن اینکه بی‌تفاوتی کامل به این آیین نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است خانواده‌ها در حد معقول و منطقی برای جشن نوروز برنامه‌ریزی کنند.
 
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.