سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

تولید بیش از 20 هزار تن گوشت سفید در سمنان

طی سال جاری 25000تن گوشت مرغ درکشتارگاه های طیور استان سمنان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن بهرامی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت : دامپزشکی استان براساس رسالت سازمانی خود مبنی بر پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و نیز نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی خانوار، نظارتی همه جانبه از مزرعه تولیدات دامی تا سفره خانوار بر تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی داشته که از جمله این اماکن، کشتارگاه های طیور است.

وی افزود: طی۱۱ ماهه سال جاری کارشناسان دامپزشکی مستقر در این واحدهای تولیدی از ورود ۲۲۹هزار  کیلوگرم گوشت حاصل از طیور که غیرقابل مصرف بوده به بازار مصرف جلوگیری و نسبت به معدوم کردن این مقدار، اقدام لازم را انجام داده اند.

رئیس اداره نظارت دامپزشکی استان سمنان طیور کشتار شده در کشتارگاه های استان در سالجاری را یک میلیون و ۲۶۱هزار قطعه دانست و گفت: تمامی پنج کشتارگاه طیور استان، صنعتی بوده و دامپزشکان و دیگر رده های دامپزشکی به عنوان تیم نظارت فنی- بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت طیور، از ذبح تا بسته بندی آن نظارت کامل و همه جانبه را دارند.

بهرامی با اشاره به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز سطح شهر تهیه شوند، گفت: در هنگام خرید این محصولات، بایستی دقت شود بر روی بسته بندی، شماره پروانه تولید، نوع و کدمحصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء درج شده باشد.

وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی  دامپزشکی استان سمنان  ۱۵۱۲ اعلام کنند.
انتهای پیام / ه
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.