سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض جمعی از باغداران قزوینی مقابل استانداری

جمعی از باغداران قزوین امروز با تجمع در مقابل استانداری خواستار رسیدگی به باغستان های سنتی این شهر شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این باغداران پس از گفتگوی نمایندگانشان با مسولان استانداری به اعتراض خود پایان دادند.
 
احتشام زاده نماینده باغداران ، کم آبی برای آبیاری باغستان ها ، پرداخت نشدن خسارت بیمه محصولات باغی ، بیمه نبودن برخی از باغداران و تامین امنیت برای باغستان سنتی را از دلایل این تجمع اعلام کرد.
 
 
 
 
وی افزود : برخی از باغداران هنوز بیمه نیستند و بیمه خسارت وارده شده به محصولات آنها از پارسال هنوز پرداخت نشده است.
 
این نماینده باغداران اضافه کرد : بعلت اینکه اجازه فنس کشی به باغداران برای محصور کردن باغها داده نمی شود ، دوره گردها ، معتادان به باغات و محصولات آنان دستبرد می زنند .
 
 
 
 
بگفته احتشام زاده نماینده باغداران ، در این جلسه از مسولان استانداری خواستند : ضمن تامین آب مورد نیاز برای آبیاری باغات و پرداخت خسارت به باغداران ، شخص یا موسسه ای مسولیت برقراری و تامین امنیت باغات سنتی قزوین  را برعهده گیرد.
 
وی افزود : دراین جلسه همچنین مقررشد در جلسه ای دیگر با حضور چند نفر از باغداران در استانداری این مشکلات بررسی و نتیجه آن برای تصمیم گیری نهایی و اجرا به استاندار اعلام شود.
 
باغستان های سنتی قزوین میراث گرانبهایی است که بیش از هزار سال قدمت دارد ،  به طوری که ناصر خسرو در سفرنامه خود، شهر قزوین رو این گونه توصیف می کند : باغستان بسیار داشت ؛بی دیوار و خار، و هیچ مانعی از دخول در باغات نبود.
 
پیش از این وسعت این باغات 3 هزار و 500 هکتار بود ، اما به گفته ی مسولان سازمان جهاد کشاورزی براساس تصویربرداری هوایی سال 89 ، وسعت باغستان سنتی قزوین دوهزار و 600 هکتار رسیده بود و این میزان در حال حاضر به یک هزار و 400 هکتار کاهش یافته است.
 
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.