سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور در کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام:

جنگ، جنگ اراده‌هاست/ قطعا پیروز اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم

رئیس‌جمهور گفت: امروز جنگ، مبارزه و برخورد و رویارویی با سلاح نیست؛ امروز واقعیت جنگ، جنگ اراده‌ها است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور در کنگره شهدای جهان اسلام گفت:ما پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم، یک ملت بزرگ و یک دولت کارآمد و یک رهبری فرهیخته و آگاه که هدایت می‌کند، مردم در صحنه هستند و دولت به وظیفه عمل می‌کند، ما در اقتصاد مقاومتی شکست می‌خوریم؟ از این سوال بدتر نمی‌شود.

وی با طرح این سوال که آیا همه تحریم‌ها پایان یافته؟ البته که نه. گفت:البته که همه تحریم ها پایان نیافته، ما در یک بخش هسته ای اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه عمل کند و به عهدش پایبند باشد موانع و تحریم ها را برداشتیم.

رئیس جمهور افزود : در شرایط سخت دنیای امروز همه کشورهای تولید کننده نفت یا به ذخایر گذشته شان روی آورده اند و آنچه که ذخیره کرده بودند و به بازار آوردند این امر تورم آن ها را افزایش داد و یا ارزش پول ملی آن ها کاهش یافت، اما جمهوری اسلامی ایران در سخت ترین شرایط، رشد اقتصادی را بالا آورد و تورم را کاهش داد و ارزش پول ملی را حفظ کرده است و این در حالی است که هنوز تحریم ها پایان نیافته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی با اشاره به همیشگی بودن جنگ فرهنگی گفت: هرجا اراده قوی با ایمان قوی و ایمان به پیروزی نهایی در دل و روح ما وجود داشته باشد پیروز صحنه بوده ایم. هرکجا در اراده ما خللی ایجاد شود و دشمن را بزرگ بپنداریم، در واقع در اراده خود شکست خوردیم.

وی با اشاره به اینکه در میدان نبرد فرهنگی پیروز خواهیم بود، افزود: هرچند دشمنان می خواهند جوانان ما را از مسجد، عبادت و اخلاص، ایثار، مسیر شهادت و راه شهیدان جدا کنند و البته به تلاش خود ادامه خواهند داد، اما موفق نبوده اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر امروز دشمن نادان جنگی را بر ما تحمیل کند، از شهریور ۵۹ که صدامیان جنگ را بر ما تحمیل کردند، هم قدرت ما بیشتر است، هم نیروی مسلح ما آماده تر است و هم جوانان ما برای ایستادگی آماده تر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی گفت: اگر گروهی فکر می کنند که ما از مسیری که از سال ۴۲ برای نهضت و مبارزه و از هدفمان در ۲۲ بهمن ۵۷ برای پیروزی انتخاب کردیم و برمیگیردیم اشتباه کرده اند. ما این راه را تا پایانش ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال دفاع مقدس از لحاظ تسلیحاتی از دشمن فراتر نبودیم و همه ابزار نظامی دشمن از همه لحاظ از ما بیشتر بود، افزود: جوانان و ملت ایران با مظلومیت و به تنهایی و با اتکال به خداوند در این سال ها توانستند با ایستادگی خود به پیروزی برسند.

رئیس جمهور با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در برابر اسرائیلی که به تمام تجهیزات نظامی مسلح بود، گفت: در این جنگ اراده دشمن دچار خلل شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی با بیان اینکه پیروزی حزب الله پیروزی نظامی بود بلکه پیروزی فرهنگی بود، افزود: در جنگ اراده ها غزه و امروز نیز عراق پیروز شدند.

وی گفت: خرید سلاح های بسیار توسط یک کشور در منطقه به معنای پیروزی نیست چرا که سلاح پیروزی نمی آورد که اگر این گونه بود کشور یمن باید ماه ها قبل به تصرف در می آمد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اتکا و ایمان به خداوند در همیشه تاریخ مومنان را پیروز کرده است، خاطرنشان کرد: البته این به معنای نداشتن و تجهیزنشدن به سلاح نیست بلکه باید تمرین نظامی داشت و مجهز به سلاح های جنگی بود اما آنچه از موشک و سلاح دشمن بالاتر است اراده، ایستادگی و ایمان به خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی افزود: دولت در بحث سلاح های راهبردی بیش از ۱۰ سال گذشته تجهیزات ساخته و انبار کرده است اما با این وجود معتقدیم آنچه ما را در برابر غرب پیروز می کند سلاح ایمان و اتحاد مردم است.

وی با اشاره ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید و افتخار به شهادت گفت: هر روز باید سالروز شهید و احترام به خانواده شهدا باشد.

انتهای پیام//ف.ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
روح الله
۰۰:۱۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
بله دوباره موقع انتخابات شد و دوباره حرفهای قشنگ قشنگ میزنید جناب
محمد
۲۳:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
خدا کمکمون کنه
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
مرسی
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
مرد عمل باشید لطفا
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
دولت روحانی فقط حرف اقتصاد مقاومتی زد
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
ایران سربلند باشی
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
ارزش پول ملی حفظ شده است !!!!!
محمدصادق کردکوئی
۱۲:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
اقتصاد مقاومتی شکست نمی خورد بلکه کسی که به آن اعتقاد نداردشکست می خورد.