سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خارج شدن ۱۰۰۰ هکتار از اراضی ملی استان بوشهر از دست متصرفان

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از خارج شدن یک‌‌هزار هکتار اراضی ملی استان بوشهر از دست متجاوزان به اراضی ملی و متصرفان در ۲۰ ماه گذشته در راستای مقابله با پدیده زمین‌خواری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه هماهنگی بسیار مطلوبی در دستگاه قضایی و شورای تامین استان بوشهر وجود دارد اظهار داشت: با این تعامل و هماهنگی، فضای امنیتی و قضایی استان بوشهر بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی از تشکیل شورای قضایی استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از راهکارها و موثرترین اقدامات دستگاه قضا در استان بوشهر تشکیل شورای قضایی است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر نقش امنیت قضایی در توسعه استان افزود: اگر امنیت قضایی وجود داشته باشد زمینه توسعه و پیشرفت استان بیش از پیش فراهم می‌کند چراکه امنیت و توسعه  منوط به وجود امنیت قضایی است که در استان بوشهر وجود دارد.

جمادی از کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های کیفری و حقوقی در استان بوشهر خبرداد و افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری زیر 2 ماه و حقوقی به زیر 3 ماه در شعبه‌های قضایی استان بوشهر رسیده که تحول مهمی در این بخش تلقی می‌شود.

وی از فعال شدن کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: برای تسریع در امر سرمایه‌گذاری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در استان بوشهر فعال شده که در رسیدگی به پرونده‌های این عرصه تسریع شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به فعال‌تر شدن شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال این شورا در شهرستان‌های مختلف بر اساس مشکلاتی که وجود دارد تشکیل می‌شود.

جمادی، رفع تصرفات اراضی ملی و صدور آراء  قطعی را از دیگر اقدامات دستگاه قضا در استان بوشهر برشمرد و افزود: در این راستا در 20 ماه گذشته در راستای مقابله با پدیده زمین‌خواری یک‌‌هزار هکتار اراضی ملی استان بوشهر از دست متجاوزان به اراضی ملی و متصرفان خارج شده است.

وی با بیان اینکه در یک مرحله 167 هکتار رفع تصرف زمین‌های ملی شده گفت: این اراضی در محدوده شهر مستقر است که از لحاظ اقتصادی ارزش بسیار بالایی دارد.

انتهای پپیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.