سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

تجلیل از شاعران منتخب در جشنواره شعر

در پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی، ۳۲ شاعر منتخب استان تجلیل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ رضا رضایی معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره شعر استانی گفت: پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی در سه بخش آزاد، جنبی و نوقلمان در ۲۰ اسفندماه جاری با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

وی با اشاره به ارسال ۸۵۰ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره شعر استان که در سال ۹۴ برگزار شد ۴۰۰ اثر بود.

رضایی اظهار کرد: از تعداد ۸۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۴۰۵ اثر در بخش سپید، ۳۸۵ اثر در بخش کلاسیک و ۶۰اثر در بخش نوقلم شرکت دارند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اعتلای شعر، استعدادیابی، تقویت انجمن‌های ادبی، آشنایی با تازه‌ترین سروده‌های شاعران استانی و تعامل شاعران با یکدیگر برشمرد.

معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: ادبیات دینی، ادبیات دفاع مقدس، شعار سال و ادبیات انقلاب ازجمله موضوعات بخش جنبی جشنواره است.

رضایی بابیان اینکه هر شاعر می‌توانست با ارسال سه اثر در هر بخش در این جشنواره شرکت کند، گفت: امسال برای نخستین بار از هر شهرستان نفرات برتر در دو بخش آزاد و کلاسیک نیز انتخاب و تقدیر خواهند شد.

وی عنوان کرد: همچنین در پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی پنج نفر از پیشکسوتان حوزه شعر و ادب استان نیز تجلیل خواهند شد.

معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در بخش کلاسیک این جشنواره، محمدحسین جعفریان، ابوطالب مظفری و سعید بیابانکی، آثار را داوری خواهند کرد.

رضایی داوران بخش آزاد پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی را نیز هوشیار انصاری فر، کمال شفیعی و ابوالفضل پاشا معرفی کرد.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.