سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشرف غنی در به مناسبت روز جهانی زن:

زنان نماد قدرت و صلابت افغانستان هستند

هم اکنون در ارگ ریاست جمهوری افغانستان مراسم بزرگداشت از روز جهانی زن با حضور مقامات دولتی و رییس جمهور این کشور در حال برگزاری می باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان هم اکنون در ارگ ریاست جمهوری افغانستان مراسم بزرگداشت از روز جهانی زن با حضور مقامات دولتی و رییس جمهور این کشور در حال برگزاری می باشد.

بر اساس این گزارش محمد اشرف غنی ریاست جمهوری افغانستان طی سخنانی در این مراسم ابراز داشت: جا دارد سخنم را با تشکر و قدردانی شروع کنم؛ تشکر و قدردانی از زنان قهرمان این کشور که با وجود موانع سنگین و دشواری های فراوان توانسته اند مقاوم بودن و شکست ناپذیری شان را به اثبات رسانده و قدرت و صلابت افغانستان را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه افزود: در حاضر هر زن افغان  فارغ از این که در شهر یا روستا ، در خانه دار یا اداره در دفاع و یا فرهنگ و تربیت توانسته حضوری  الهامبخش و امیدآفرین داشته باشد و این مسئله خود مایه افتخار و منبع باورمندی به آیندۀ سرزمین ما است.

اشرف غنی در ادامه خاطر نشان کرد: و در این بین زنانی که در سال های اخیر رهبری فعالیت های مدنی و دادخواهانه را برعده گرفته اند و برای بالا بردن ظرفیت ها و افزایش توانمندی های زنان کشور ما زحمت کشیده اند از نقشپررنگ تری برخوردار هستند.
رییس جمهئر افغانستان در پایان نیز یادآور شد: در یک و نیم دهۀ گذشته مقدمات یک تحول بزرگ نیز فراهم آمده و اگر چه متاسفانه تا کنون نهضت نسوان کشور شکل نگرفته است اما فعالیت های تشکل های مدافع حقوق زنان در این سال ها سبب گردید تا صدای دادخواهی زنان افغان به خوبی شنیده شده و برای تامین حقوق آنان گام های مهمی برداشته شود و اکنون زمان آن فرا رسیده تا با درنظرداشت اهداف بلندی که در قانون اساسی ما برای تامین حقوق زنان کشور مد نظر بوده است، برنامه های کوتاه مدت و میان مدت در این زمینه با رویکرد تعریف مجدد دوره گذار از بحث های نظری به فعالیت های عملی و با هدف بسترسازی برای حضور موثر و همه جانبه زنان کشور در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی شان  مورد شور و بررسی مجدد قرار بگیرد و اگر ما در این مدت فعالان حقوق زن را تننها در مسائل حقوق مدنی و اجتماعی  داشتیم دیگر زمان آن رسیده است که در آینده شاهد ظهور رهبران زن در تخصص ها و سطوح بالتر و مهم دیگر نیز باشیم.

 

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.