سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسعدی‌ سامانی :

آمادگی شرکت های هواپیمایی برای خدمات دهی به مسافران نوروزی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز تمامی امکانات بسیج شده اند تا پروازهای تعطیلات نوروز به طور کامل و صحیح انجام شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مقصود اسعدی‌ سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگوی 18:30 شبکه خبر تصریح کرد:ما تمامی امکانات شرکت های هواپیمایی را برای انجام به موقع پروازها در ایام تعطیلات نوروز به کار می گیریم اما با توجه به حجم زیاد تقاضا ما نمی توانیم تمامی تقاضاهای هموطنان را پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به وجود 2500 صندلی قابل عرضه در کشور افزود: شرکت های هواپیمایی برنامه های خودشان برای فروش بلیط ایام نوروز را دارند و بیشتر بلیط ها هم فروش رفته است اما با این وجود هنوز هم ظرفیت هایی برای مسافرت های نوروزی باقی مانده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تعداد پروازهای سال گذشته افزود: از 25 اسفند تا 15 فروردین سال گذشته 1 میلیون و 600 هزار مسافر را جابجا کردیم و برای امسال هم رشد 12 درصدی را پیش بینی می کنیم.
 
سامانی با اشاره به آزادسازی قیمت بلیط پروازهای داخلی در دی ماه سال گذشته گقت: بعد از آزادسازی قیمت ها تمامی شرکت های هواپیمایی موظف شدند قیمت بلیط ها را در سایت شرکت های هواپیمایی درج کنند تا مسافران از قیمت ها مطلع شوند و بعد از آزادسازی قیمت ها شرکت های هواپیمایی برای رقابت با یکدیگر قیمت را بر اساس کشش بازار و توان خرید مصرف کنندگان تعیین می کنند و افزایش 20 درصدی تقاضاها برای استفاده از صنعت هواپیمایی کشور این رضایت مندی را نشان می دهد.
  
 دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت های بیش از حد را مربوط به زمان قبل از آزادسازی قیمت ها دانست و گفت: بعد از آزادسازی قیمت ها ما شاهد کاهش نرخ بلیط ها در ایام نوروز و روزهای پر سفر بودیم به عنوان مثال برای 28 اسفند ماه نرخ بلیط تهران به مشهد 230 هزار تومان تعیین شده است زیرا 14 شرکت هواپیمایی با یکدیگر رقابت دارند و حاضر نیستند سهم خودشان را در بازار از دست بدهند به همین دلیل افزایش قیمت ها به سود آنها نیست.
 
 سامانی عرضه صندلی های پروازهای داخلی به واسطه ها را تخلف خواند و گفت: پروازهای چارتر باید به صورت تور صادر شوند و فقط دفاتر مسافرتی و جهانگردی که دارای مجوز هستند با شرط ارائه هتل و دیگر خدمات می توانند از این روش استفاده کنند و در اختیار شرکت یا واسطه قرار دادن صندلی های پرواز تخلف است و مسافران می توانند در صورت مشاهده تخلف به سازمان هواپیمایی کشوری قیمت رسیدگی به شکایات گزارش دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.