سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدرالساداتی در نطق میان دستور:

تحریم‌ها باعث پیشرفت ما شده است/ ثروت به درستی در کشور توزیع نمی شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تحریم‌ها گر چه خوب نیست، اما باعث پیشرفت ما شده مشکل اینجاست که ثروت به درستی در کشور توزیع نمی‌شود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین صدر الساداتی نماینده مردم هرمزگان صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین اجلاسیه رسمی دوره پنجم، با اشاره به فعال کردن ظرفیت عظیم مجلس خبرگان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار قبل، صحبت از گفتمان سازی و بدست گرفتن افکار عمومی و همچنین ضرورت مطالبه از مسئولین و رئیس جمهور و بقیه قوا کردند. این مجلس در جهت این فرمایش چقدر اهتمام کردند؟
 
صدرالساداتی افزود: شایسته بود برخی آیین نامه‌ها اصلاح شود تا ساختار آن چابک و پر تحرک شود. باید قرارگاه گفتمان سازی خبرگان تأسیس شده و تشکیلات پشتیبانی آن در سراسر کشور ایجاد شده و گروه رسانه‌ای قوی و متخصصین جنگ نرم به کار گرفته شوند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دوم از سخنان خود به موضوع جنگ اقتصادی پرداخت و بیان داشت:جنگ اقتصادی زیر مجموعه جنگ فرهنگی است. هر گاه اراده کرده ایم علیرغم مشکلات موجود در زمینه‌های موشکی و فضایی و هسته‌ای و... پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رقم زدیم، حال چرا هنوز مشکلات جدی در اقتصاد و معیشت و اشتغال وجود دارد؟ تحریم‌ها گر چه خوب نیست، اما باعث پیشرفت ما شده مشکل این جاست که ثروت به درستی در کشور توزیع نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: ریشه این مشکل نیز آن است که ابتدا باید انسان مهذب تربیت شود و سپس وارد مسئولیت‌های حساس بشود. گرفتن حقوق‌های نجومی قانونی یا غیر قانونی ناشی از عدم تهذیب نفس است کسی که مهذب است از دستور، ولی فقیه سرپیچی نمی‌کند بت نفس خود را می‌شکند و در مقابل دشمن می‌ایستد. خود را خادم و شرمنده مردم می‌داند؛ با اشرافی گری و دست اندازی به اموال مردم میانه‌ای ندارد؛ محرومین و مستضعفین را، ولی نعمت خود می‌داند و به آن‌ها توهین نمی‌کند.
 
صدرالساداتی افزود: در گمرک ناظرین، چه می‌کنند؟ این حجم عظیم کالای قاچاق چگونه از جلوی چشم دستگاههای ما می‌گذرد؟!
 
حجت الاسلام و المسلمین صدرالساداتی برای این موضوع راهکاری ارائه داد و فرمود:: ما برای جهاد اصغر نیروهای مسلح و برای جهاد کبیر وزارت اطلاعات و نیروهای فعال آماده کرده ایم، اما برای جهاد اکبر چه نهادی را موظف می‌دانیم؟! این جاست که همه انگشت‌ها به حوزه علمیه باز می‌گردد.
 
این عضو خبرگان خاطرنشان کرد: طلبه‌ها به عشق بزرگانی، چون امام راحل، آیت الله بهجت و علامه طباطبایی وارد حوزه می‌شوند، ولی در عمل می‌بینند شرایط و برنامه‌ها طور دیگری است. ما باید نیروهایی همچون امام راحل، آیت الله بهجت و علامه طباطبایی را تربیت کنیم. طبق فرمود: ه رهبر معظم امروز جوان‌ها تشنه عرفان و سلوک و معنویت هستند باید آثار و کتب امام در حوزه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و متن درسی شود. اساتید سیر و سلوک و عرفان را یافته و به رسمیت بشناسیم و به طلاب معرفی کنیم یا حداقل میدان را برای آن‌ها باز بگذاریم؛ و عرصه را برای آن‌ها فراهم کنیم نه این که مثل دوران قبل از انقلاب برای اولیای الهی مهجوریت به بار بیاوریم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.