سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ضرورت آگاهي مردم نسبت به قوانین

استاد گروه فقه و مبانى حقوق گفت: يا قانون آن چيزي نيست كه بايد باشد يا مردم ناآگاه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در نشست بررسي چالش هاى قانون گذارى و جايگاه مطالبات و تمايلات مردمى در حكومت ديني كه در دانشكده إلهيات فردوسي برگزار شد استاد گروه فقه و مبانى حقوق دانشگاه فردوسي افزود: در حكومت دينى و جمهوري اسلامى بايد رضايت مردم مورد توجه قرار بگيرد.
محمد تقي فخلعي در مورد لزوم قانون در سياست إجرائي بيان كرد: اجراى قانون در فلسفه حقوق هم مورد بحث است و دولت بايد در پي اين باشد كه شهروندان را ملتزم به اجراي قانون كنند تا همه جامعه قانونمند شوند.

او افزود: انتخاب قانون با تمايلات جامعه، هم راستای عدالت بودن و داشتن تعادل و تناسب داشتن باعث ميشود كه اكثريت جامعه موافق باشند و در جامعه كمتر اعتراضي نسبت به دولت شكل بگيرد.
فخلعى در مورد به كار گيرى نخبگان در حكومت ديني گفت: بايد بهترين قانون ها تدوين بشود و ابزار قانون خوب و كم چالش به كار گيرى رأي مردم و نخبگان است و رعايت حقوق أساسي مردم باعث امنيت در جامعه ديني ميشود.

انتهاى پيام//ا.آ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
جهان گسترده با قوانین ثابت و تخطی ناپذیر در حرکت هدفمند از تفرق به تجمع، و ساده به پیچیده، و جبر به اختیار، و سلطه به تسلیم سیر میکند. کشوری که از قوانین کارامد و جامع بی بهره، و روابط بجای ضوابط حاکم بر اجرای امور باشد، نمیتواند برنامه ریزی ارزشمند و درازمدت داشته باشد و جز سقوط در بحرانهای فساد و بیعدالتی راهی ندارد. حکومت قدرت طلب و جهانگرای ایران با عوامل گسترده داخلی و خارجی، مجال قانون سازی یا رعایت انها را ندارد و مجبور است با تکیه بر اتش به اختیاران ناصالح و نالایق، اعتراضات را با ارعاب و سرکوب، و بحرانها را با بحران جدید و شدیدتر کمرنگ کند. بی ثباتی اقتصادی و هرج و مرج و شایعه سازی و عوامفریبی و گسترش جنگ از شیوه های رایج و پرکاربرد تندروهای طالبان اندیش است.