سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

بیش از 12 هزار تخت آماده پذیرش و اسکان گردشگران نوروزی در اردبیل

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیش از 12 هزار تخت مراکز اقامتی آماده پذیرش و اسکان گردشگران نوروزی در اردبیل می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر تقی زاده گفت: این استان با 223 مرکز اقامتی و 12 هزار و 806 تخت آماده پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات نوروز 96 است.

وی افزود: این 223 مرکز اقامتی شامل 33 هتل، 86 هتل آپارتمان، 101 مهمان پذیر، 3 کمپینگ اقامتی و 2 پانسیون میزبان مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

معاون گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: همچنین 85 مدرسه در قالب 728 کلاس برای پذیرش مسافران فرهنگی آماده سازی و قرار است ستاد اسکان فرهنگیان نیز از ظرفیت مراکز اقامتی استان با تخفیف ویژه برای فرهنگیان برخوردار باشند.

تقی زاده گفت: هماهنگی لازم با مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها و جامعه هتلداران استان برای آماده سازی مراکز اقامتی به لحاظ کمی و کیفی و کنترل نرخ واحدهای اقامتی و اطلاع رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی انجام شده و سایر ظرفیت های اقامتی استان اعم از مساجد، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان اضطراری در شرایط بحرانی و نامساعد جوی نیز آماده سازی شده اند.

وی با تاکید بر لزوم آماده سازی و رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی شهرداری، جایگاه های سوخت و مساجد واقع در مسیرهای ارتباطی، از آماده سازی کمپ ها، خانه مسافرها و سایر ظرفیت ها و تعیین نقاطی برای اطلاع رسانی ظرفیت های خالی مراکز اقامتی به مسافران، مکان های ثابت و موقت برای اقامه نماز و برنامه ریزی برای برپایی نماز جماعت در محل های اسکان و هماهنگی با بانک ها برای رفع خرابی های خودپردازهای بانکی و تامین نقدینگی خبر داد.

تقی زاده گفت: هماهنگی های لازم برای افزایش ساعات کاری مجتمع ها، فروشگاه های زنجیره ای، موزه ها و سایر صنوف خدمات رسان انجام شده است.

وی همچنین از ساماندهی چادرهای مسافرتی و انتقال آنها به مراکز از قبل آماده­سازی شده خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای پوشش بیمه ای حوادث صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.