سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

تولید بیش از ۹۰۰۰ تن گوشت قرمز در استان

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان گفت : ۹ هزار و ۳۰ تن گوشت قرمز از ابتدای سال ۹۵ تحت نظارت دامپزشکی استان سمنان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان درباره توزیع گوشت قرمز در استان سمنان، گفت: این اداره کل براساس رسالت سازمانی خود مبنی بر پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و نیز نظارت بربهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی خانوار، نظارتی همه جانبه از مزرعه تولیدات دامی تا سفره خانوار بر تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی داشته است.

وی افزود: آخرین حلقه این زنجیره، کشتارگاه دام است که ۱۰ ماهه امسال، کارشناسان دامپزشکی مستقر در این واحدهای تولیدی و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان از ورود ۱۷.۷تن گوشت حاصل از این دام ها که غیرقابل مصرف بوده جلوگیری کرده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، با بیان اینکه در سالجاری ۱۷۷هزار و ۷۵۷راس دام در کشتارگاه های استان ذبح شده اند، گفت: گوشت حاصل تمامی کشتارگاه های استان تحت نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی این اداره کل قرار دارد و هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف فرآورده های خام دامی حاصل از اینگونه کشتارگاه ها وجود ندارد.

سعیدی یادآور شد: شهروندان در زمان خرید گوشت قرمز به مهردامپزشکی و نشانه گذاری لاشه که به صورت بر چسب های سفید رنگ روی دو دست و دو ران دام با ذبح بهداشتی و شرعی نصب شده دقت کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه  اطلاع رسانی و پاسخگویی دامپزشکی استان ۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در تماس باشند.
انتهای پیام / ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.