سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهرستان؛

توقیف دو دستگاه حفاری غیرمجاز در مهرستان

سرپرست اداره منابع آب مهرستان از توقیف دو دستگاه حفاری غیرمجاز در روستای گوندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا جلیلوند سرپرست اداره منابع آب مهرستان گفت: دو دستگاه حفاری ضربه ای غیرمجاز هنگام حفر چاه غیرمجاز از سوی اداره منابع آب مهرستان توقیف شدند.

وی افزود: در پی اطلاع از فعالیت ماشین آلات غیرمجاز حفاری ضربه ای در روستای گوندان از توابع بخش مرکزی شهرستان مهرستان، گروه های گشت و بازرسی و انسداد چاه های غیرمجاز این اداره پس از بررسی و بازدیدهای میدانی با همکاری نیروهای یگان انتظامی موفق به توقیف 2 دستگاه حفاری غیرمجاز ضربه ای  شدند.

وی تصریح کرد : توقیف دستگاه های حفاری غیرمجاز در اجرای ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب و ماده 13 قانون یاد شده و با رای قائم مقام قضایی شهرستان انجام شده است.

سرپرست اداره منابع آب مهرستان وی با بیان اینکه حفاری چاه بدون اخذ پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو ممنوع است تصریح کرد: براساس قانون توزیع عادلانه آب، اشخاص حقیقی و حقوقی که حرفه آن حفاری است بدون داشتن پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو مجاز به حفاری چاه آب نیستند و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

جلیلوند برداشت بی رویه و غیرمجاز از منابع آبهای زیرزمینی و خشکسالی های پی در پی را عامل خشک شدن چاه ها و منابع زیرزمینی شهرستان دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از تشدید بحران کم آبی طرح احیاء و تعادل بخشی در این شهرستان اجرا می گردد.

وی از بهره برداران آبهای زیرزمینی خواست تا در حفاظت از منابع ارزشمند زیرزمینی با خودداری از اضافه برداشت و حفر چاه غیرمجاز در جلوگیری از تشدید بحران ها کم آبی تلاش کنند.
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.