سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکانات دانشگاه پاسخگوی بین المللی شدن نیست

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: ساختار قدیمی پاسخگوی جو دانشجو و اساتید خارجی در دانشگاه‌ها در زمینه بین‌المللی کردن نمی‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در هفدهمین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌ها مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: ما یک برنامه راهبردی در دانشگاه امیر کبیر را دنبال می‌کنیم و وقتی وارد یک برنامه می‌شویم اول باید نقاط ضعف را بررسی و  به آن رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه جزء دانشگاه‌های برتر باشیم شاخص‌ها را ارزیابی کردیم که به طور مستقیم 5 درصد در QF است و ظاهرا ده درصد آن به روابط بین‌الملل برمی‌گردد ولی در کل 40 درصد مربوط به شهرت بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: در بخش‌های مختلف، بالای 50 درصد از ارزیابی‌های بین‌المللی روابط بین‌الملل محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: به نظر ما جایگاه‌ دانشگاه‌های خیلی بالاتر از این رتبه‌ها می‌باشد ولی علت اصلی نقاط ضعفی است که در حوزه بین‌الملل وجود دارد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: خوشبختانه 50 درصد درآمدهای صنعتی در دانشگاه داریم و بدون استثنا دانشگاه‌های ایران زیر ده درصد امتیاز دارند بنابراین اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید در بحث بین‌الملل کار کنیم.

معتمدی اضافه کرد: بالای هشتاد درصد دانشجویان تحصیلات تکمیل و 20 درصد در بخش کارشناسی داریم و اگر بخواهیم در رتبه‌بندی‌ها جایگاه مناسبی داشته باشیم حتما از یک محورهای برنامه‌ریزی در بخش بین‌الملل در دانشگاه‌ها باید انجام شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: مهمترین بخشی که انجام شود اصلاح ساختاری در دانشگاه‌های ما است متاسفانه این ساختار قدیمی پاسخگوی جو دانشجو و استاد خارجی نیست و زیرساخت‌های لازم باید اصلاح شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: بعد از برجام استقبال خوبی در روابط بین‌الملل شده که از آن جمله می‌توانم به برقراری رابطه با کشورهای آلمان فرانسه اشاره کنم.

وی یادآور شد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه بین‌المللی انجام شده و امیدواریم روابط بین‌المللی در دانشگاه‌ها هر چه بهتر انجام شود.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.