سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

ضربه استان کرمان به باندهای قاچاق

استان کرمان در سال 95 مهمترین ضربه را به باندهای قاچاق پوشاک، موبایل و مشروبات الکلی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ابراهیم شهریاری دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به حمایت از اصناف و فروشندگانی که در جهت حمایت از تولیدات ملی اقدام کرده‌اند گفت: تسهیلات ویژه‌ای به این فروشندگان اعطا می‌شود تا جلوی زیان‌های آنها گرفته شود.

وی گفت :در سال آینده 280 نفر نیرو جهت مبارزه با قاچاق کالا به نیروی انتظامی در سطح کشور افزوده می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا، استان کرمان در سال 96 پایلوت مبارزه با قاچاق کالا در کشور می‌شود.

شهریاری با اشاره به امحاء بیشترین و بزرگترین سیگار قاچاق در استان کرمان در سال جاری گفت: در آستانه سال جدید و ایام نوروز از ورود دام‌های کوچک، خشکبار و میوه که به صورت قاچاق انجام می‌شود به‌دلیلی که بر سلامت جامعه اثر مستقیم دارد برخورد جدی می‌شود.

در این جلسه ناصر فرشید جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در استان در سال جاری بیش از 668 میلیارد ریال بوده است گفت: در حوزه لوازم پزشکی 326 درصد، وسایل نقلیه 1119 درصد، لوازم آرایشی و بهداشتی 35 درصد، گوشی موبایل 288 درصد، عتیقه‌جات 12 درصد و سیگار 2 درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کشفیات داشته‌ایم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با تاکید به اقدامات مفید و موثری که در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت در استان صورت گرفته گفت: خوشبختانه در این حوزه با کاهش 57 درصدی کشف سوخت قاچاق در سال جاری نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تصریح کرد: در راستای تامین امنیت اجتماعی در استان 11 هزار و 200 عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز در استان کشف کردیم.

فرشید با اشاره به سرقت احشام در روزهای گذشته در استان تصریح کرد: اعترافات سارقان دستگیر شده در این رابطه حاکی از ذبح این احشام در منازل و فروش به قصابی‌ها بوده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.