سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی:

خودروسازی مهم‌ترین بخش صنعت کشور / مهمترین اصل در موفقیت بنگاه های تولید همبستگی روحی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خودرو سازی بخش مهم صنعت کشور محسوب می‌شود و در گذشته دچار نواقضی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه رونمایی از محصول جدید سایپا گفت: خودرو سازی بخش مهم صنعت کشور محسوب می‌شود و در گذشته دچار نواقضی شده است.
 
وی در ادامه افزود: اضطراب های که در زمینه مالی در شرکت سایپا وجود داشته به  سامان پیش رفته است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهم که پیگیری کنند، به طور حتم اختلال در صنعت موجبات اختلال در اقتصاد کلان کشور را فراهم می آورد. 
 
لاریجانی تأکید کرد: ایران کشور قوی از نظر منابع است پس چرا باید وضع اقتصادی به این گونه باشد که کارکنان کشور در همه بخش ها نتوانند زندگی آسوده ای داشته باشند و به طور حتم دلیل اصلی این موضوع را باید در عملکرد ضعیف بنگاه ها تولیدی جستجو کنیم. 
 
وی با اشاره به اینکه مهمترین اصل در موفقیت بنگاه های تولید همبستگی روحی است، بیان کرد: توجه به بخش تحقیق و توسعه یکی از مهمترین اصولی است که تولیدات ما در سال های گذشته از آن غافل شده و این موجب عقب افتادگی صنایع ما در حوزه تجهیزات نو و علم روز دنیا شده است ، هر چند که دانشگاهیان ما بسیار فعال هستند. 
 
وی همچنین افزود: انتظار من از وزارت صنعت این است که در بخش تولید و توسعه حمایت خاص داشته باشد و این موضوع می‌تواند آینده صنعت را متحول کند. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه بودجه اذعان داشت: باید سهم صنعت از حوزه تسهیلات بانکی مشخص باشد و خوب یا بد اقتصاد ما به بانک متکی است و ما در برنامه بودجه سهم صنعت از بودجه کل کشور را 40 درصد در نظر گرفته ایم. 
 
وی همچنین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مدافع جهش‌های صنعتی است و تدابیری که در خودرو سازی در این چند سال صورت گرفته، در مسیر درستی است. 
 
لاریجانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در واقع بومی کردن تجربیات سایر کشورها است، افزود: در موضوع قرارداد با شرکت های خارجی از آنجایی که به موضوع کشاندن دانش به صنعت ذکر شده است رد پای اقتصاد مقاومتی دیده می شود. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: در صنعت خودرو سازی به دو جنبه ایمنی و محیط زیست باید توجه ویژه شود، نمی توان گفت که همه تصادفات کشور مربوط به خودرو است اما شرکت های خودرو سازی نیز باید تمرکز ویژه ای در حوزه ایمن سازی محصولات به خرج دهند. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، لاریجانی ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
خودروسازمان فقط به سود فکر می کنند و نه به کیفیت چون در اینده باید به کانادا فرار کنند