سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

کمیته امداد حامی 22 درصد خانوارهای شادگانی

معاون فرماندار شادگان از قرار داشتن 22 درصد خانوارهای این شهرستان تحت پوشش میته امداد و بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ نعمت اله آلبوغبیش، معاون فرماندار شادگان بر ضرورت توانمند سازی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی تاکید و اظهار کرد: از هر 100 خانوار این شهرستان حدود 22 خانوار و به عبارتی 22 درصد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.

وی افزود: در سال 95 تسهیلات ارزان قابل توجهی برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شادگان پرداخت شد و توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی این شهرستان ادامه دارد.

آلبوغبیش سهم خانوارهای مستمری بگیر تحت نظارت بهزیستی از کل خانوارهای شادگان را حدود 6 درصد اعلام کرد و گفت: این شهرستان از لحاظ سرانه مستمری پرداختی به هر خانوار بعد از شهرستان رامهرمز در رتبه دوم قرار دارد.

معاون فرماندار شادگان بیان داشت: در این شهرستان از هر 100 خانوار 16 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و این رقم حدودا معادل 2 برابر میانگین تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان و کشور است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) دومین نهادی است که پس از انقلاب اسلامی در 14 اسفند 1357 به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به منظور پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آن ها تاسیس شد و سابقه پی ریزی و شکل گیری آن به سال های پیش از انقلاب و حدود سال 1342 بر می گردد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.