سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران مطرح کرد

اهمیت دیپلماسی عمومی در روابط بین کشورها

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران گفت: دیپلماسی عمومی ابزاری برای کمک به پیشبرد اهداف دیپلماتیک در همه عرصه‌هاست.

علیرضا رجایی مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اهمیت دیپلماسی عمومی در بهبود روابط بین کشورها گفت: دیپلماسی عمومی ابزاری برای پیشبرد اهداف دیپلماتیک است و در جایی که روابطی وجود ندارد دیپلماسی عمومی می‌تواند در همه زمینه‌ها فعال شود.

وی افزود: فرق این دیپلماسی با دیپلماسی رسمی این است که فرد دیپلمات به یک ماموریت تعریف شده اعزام می‌شود و در چارچوب‌های خاصی فعالیت می‌کند، اما در دیپلماسی عمومی افراد متناسب با توانایی‌هایشان امور را پیگیری و روند دیپلماسی را تسهیل می‌کنند.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران تصریح کرد: امروزه تمام دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که دیپلماسی رسمی پاسخگوی همه نیازها نیست و همین امر باعث شده حکومت‌ها تلاش کنند تا از دیپلماسی عمومی جا نمانند.

وی تأکید کرد: اقتصاد و فرهنگ و هنر و... همگی ذیل دیپلماسی عموی جای می‌گیرد که خوشبختانه کشور ما از پتانسیل خوبی در این زمینه‌ها برخوردار می‌باشد. اما چیزی که اهمیت دارد اینکه دیپلماسی عمومی برای پیشرد اهداف خود نیازمند حمایت دستگاه دیپلماسی رسمی کشور است.

رجایی با بیان اینکه در بحث دیپلماسی عمومی تمام حواس‌ها جمع است و اگر این حواس تبدیل به مدنیت بشود از پشتوانه داخلی و خارجی برخوردار خواهد بود و این هنر ما است که بتوانیم از ادبیاتی استفاده کنیم که در همه جا ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.