سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

اجرای طرح بخشودگی جرايم ديركرد بيمه نامه شخص ثالث تا پایان اسفند

طرح بخشودگی جرايم ديركرد بيمه نامه شخص ثالث از اول اسفند آغاز شد و تا يک ماه اجرا می شود.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت : طرح بخشودگی جرايم ديركرد بيمه نامه شخص ثالث از اول اسفند آغاز شده است و به مدت يك ماه اجرا می شود.

وی افزود: چنانچه موتورسيكلتی كه فاقد بيمه نامه باشد متوقف شود ترخيص نخواهد شد و در صورت تصادف، اعمال قانون می شود و تا تعيين تكليف بيمه ترخيص نمی شود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: برابر ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی همه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسیکلت‌ها نیز جاری است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک‌چرخ، حمل یدک، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و رفت و آمد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت تخلف محسوب می شود.

وی گفت: مأموران موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بيمه نامه شخص ثالث برای موتورسيكلت ها مثل خودروها اجباری است افزود : در صورتی كه موتورسيكلت مسبب حادثه ، دارای بيمه نامه باشد جبران خسارت های وارد شده در حدود مقررات بر عهده بيمه گر است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: طرح بخشودگی جرايم ديركرد بيمه نامه شخص ثالث موتورسيكلت ها فرصت مناسبی برای حمايت های بيمه ای آنان در حوادث و تصادفات رانندگی است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: برابر آمار موجود حدود ١٠ ميليون موتورسيكلت در كل كشور در حال تردد هستند كه ريسك استفاده از اين وسيله به دليل كم حجم بودن و ارزان بودن و امكان مانور بالا تقريبا ٢٠ برابر استفاده از خودروهاست.

وی افزود: برابر بررسی های به عمل آمده بيشترين علت توقيف اين موتورسيكلت ها نداشتن كلاه ايمنی و بيمه نامه شخص ثالث است.

وی گفت:موتورسيكلت ها در ٢٥ درصد حوادث رانندگی مقصر هستند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.