سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاقبت ازسرگیری پروازهای روسیه و مصر به کجا ختم می‌شود؟

رئیس مجلس فدرال روسیه ازسرگیری پروازهای روسیه به مصر را به اجرای برخی شروط منوط دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس مجلس فدرال روسیه از سرگیری پروازهای روسیه به مصر را به اجرای برخی شروط منوط دانست و تاکید کرد مقامات مصری تا کنون 90 درصد اقدامات مورد نظر را انجام داده اند. 

روزنامه الحیات چاپ لندن با انتشار این مطلب افزود: والنتینا ماتوینکو که در رأس هیئت پارلمانی روسیه به قاهره سفر کرده است، دیروز با عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار کرد. 

دفتر ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای بر تمایل مصر به ادامه همکاری به منظور تقویت و گسترش روابط در زمینه های مختلف تاکید کرد. 

همچنین السیسی بر اهمیت تقویت شراکت با روسیه در زمینه های مختلف بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری با ایجاد مناطق صنعتی و مراکز پشتیبانی در مصر تاکید کرد. 

در این بیانیه آمده است: این مقام روسی تاکید کرد کشورش روابط ویژه با مصر را ارج می نهد و امیدوار است که این روابط در زمینه های مختلف تقویت شود. 

رئیس مجلس فدرال روسیه همچنین با علی عبد العال، رئیس پارلمان مصر دیدار کرد. وی سپس در نشست خبری مشترکی تاکید کرد: مقامات مصری حدود 90 درصد اقدامات مورد نظر را برای از سرگیری پروازها از روسیه به مصر انجام داده اند. 

ماتوینکو خاطر نشان کرد: سقوط هواپیمای روسی فاجعه ای در تاریخ روسیه بود بنابراین باید به همه اقدامات لازم برای تامین امنیت فرودگاه‌ها توجه شود و می توان گفت مقامات مصر و روسیه و دستگاه‌های امنیتی دو طرف تصمیماتی در این‌باره گرفته اند و بسیاری از اقدامات لازم برای از سرگیری پروازها انجام شده و تنها 4 مورد برای تکمیل اجرای این طرح باقی مانده است. 

رئیس مجلس فدرال روسیه با اشاره به امضای پروتکل بین وزارت حمل و نقل روسیه و وزارت هواپیمایی کشوری مصر در اوایل ماه جاری گفت: همه ما منتظریم در سریعترین زمان ممکن خبر از سرگیری پروازها اعلام شود. وی گفت: روابط مثبت بین دو طرف در این مسئله موثر خواهد بود. پس از اجرای چهار مورد (شرط) باقی مانده تیمی از کارشناسان روسی برای ارائه امکانات (لازم) به منظور از سرگیری پروازها به مصر سفر خواهد کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.