سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه هاروارد به ارتباط با برده‌داری اذعان کرد

روز جمعه، رئیس دانشگاه هاروارد در یک سخنرانی از اقدامات گذشته این دانشگاه پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، روز جمعه، رئیس دانشگاه هاروارد اذعان کرد این دانشگاه در دوران استعمار، روابطی با برده‌داری داشته است.

"درو فاوست" – تاریخ‌دان و رئیس دانشگاه هاروارد – در یک کنفرانس درباره روابط دانشگاه‌ها و برده‌داری گفت پیش از آن‌که هاروارد بتواند رو به جلو حرکت کند، باید با بخش‌های تاریک گذشته‌اش روبرو شود.

وی در سخنرانی آغاز این کنفرانس گفت: "هاروارد در قرن 17 و پیش از آنکه در سال 1783 نظام برده‌داری در ماساچوست لغو شد، به طور مستقیم با برده‌داری ارتباط داشته است." وی افزود: "ما به گذشته و حال می‌نگریم و اعتقاد داریم تنها با کنار آمدن با تاریخ می‌توانیم خود را آزاد کنیم و دنیایی با عدالت بسازیم."

محققان از چندین دانشگاه در کمبریج آمریکا گردهم آمده بودند تا پژوهش‌های خود درباره چگونگی بهره‌برداری دانشگاه‌های آمریکا از نظام برده‌داری را ارائه کنند.

مورخان اعلام کرده اند دستکم 2 تن از روسای دانشگاه هاروارد، برده‌هایی را برای کار و زندگی در این دانشگاه به کار گرفته بودند. برخی از حامیان مالی این دانشگاه نیز ثروت عظیم خود را از راه برده‌داری و تجارت آن‌ها به دست آورده بودند. این دانشگاه در سفرهای تجاری‌ای سرمایه‌گذاری‌هایی می‌کرده است که محصولات آن را برده‌ها تولید می‌کردند. همچنین در قرن نوزدهم، یکی از پژوهشگران هاروارد تئوری‌هایی را پیشنهاد کرده است که استفاده از برده‌ها را توجیه می‌کرده است.

فاوست گفت اکنون هاروارد در حال بررسی گذشته‌اش است و این کنفرانس "آغاز مسیر جدیدی از اکتشافات تاریخی خواهد بود."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.