سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخ الاسلام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عربستان درصدد تقابل با قدرت اقتصادی ایران است

مشاور وزیر امور خارجه گفت: آمریکا نمی‌تواند نسبت به وضعیت حقوق بشر اظهارنظر کند.

"حسین شیخ‌الاسلام" مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره ائتلاف‌های ضد ایرانی تشکیل شده گفت: اینگونه ائتلاف‌ها  جدید نیست و از قدیم وجود داشته است. جبهه عربی- غربی از ابتدای انقلاب علیه ما تشکیل شده است، اما با وجود تمام توطئه‌هایی که انجام داده‌اند، 38 سال است که در پروژه‌های ضد ایرانی خود شکست خورند‌ه‌اند.

وی افزود: رژیم سعودی نه تنها در ائتلاف خود علیه ایران، بلکه در ائتلاف برای سرکوب مردم یمن نیز نتوانسته به اهداف خود برسد و شکست‌هایی مفتضحانه‌ این رژیم آبرویی برای آنها باقی نگذاشته است.

شیخ‌الاسلام به سفر پادشاه عربستان به برخی کشورهای آفریقایی اشاره کرد و گفت: پادشاه عربستان پس از برجام از قدرت اقتصادی ایران به هراس افتاد لذا  در صدد آن برآمد که خودش را در منطقه ثابت کند و اینها بعد از شکست‌های مختلفی که در سوریه، عراق و یمن عایدشان شد به دنبال هر راه حلی برای خود می‌روند.

مشاور وزیر امور خارجه درباره طرح گزارش حقوق بشری علیه ایران از سوی آمریکا با بیان اینکه آمریکایی‌ها هرگاه در سیاست‌های خود مقابل ایران به شکست می‌خورند به حربه حقوق بشر روی می‌آورند، تصریح کرد: ایالات متحده خود به حقوق بشر اعتقادی ندارد و در سراسر جهان جنایت‌های مختلفی مرتکب می‌شود و نمی‌تواند نسبت به وضعیت حقوق بشر اظهار نظر کند و اینها تنها تشویش افکار عمومی است که آمریکایی‌ها به عنوان حربه تقابلی استفاده می‌کنند.

مشاور وزیر امور خارجه درباره اجلاس آستانه خاطرنشان کرد: بعد از فتح حلب، عربستان در موضع بسیار بدی قرار گرفت و با توجه به سرمایه‌گذاری برای تغییر حکومت در سوریه ناچار به تسلیم شد.  رژیم سعودی  برای تروریست‌ها در سوریه تسلیهات فراوانی ارسال می‌کرد و دستاوردی در سوریه به دست نیاورد. اجلاس آستانه قبول تسلیم تروریست‌ها است.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.